Helgens begivenheter och en glad nyhet.

I helgen som gått har jag varit gârtråkig och suttit och sorterat in 10 månaders bilder från kuvert till något slags kronoligisk ordning i en låda. Jag har dessutom skrivit med mjuk blyertspenna datum på baksidan av alla bilder. Det har tagit lite tid skall jag säga. Jag har ju tidigare ett tag varit ordentlig och gjort detta direkt jag fått hem bilder, men så i fjol i maj så blev min fotoförvaringslåda full och då kom jag liksom av mig. Jag har ju passat på att framkalla bilder när Fujidirekt har haft erbjudande om 100 bilder gratis, så det var några kuvert att gå igenom.

Jag började så optimistiskt att ta med mig dator och bilder ut på altanen för att njuta av solen samtidigt. Men dels så blåste del lite för mycket och framför allt kan man faktiskt inte se på datorskärmen ute i solskenet. Haha, som om jag inte visste det. Jag försökte dock en stund av ren envishet, men fick ge med mig och ta med in allt igen.

Nu är det i alla fall klart och jag sitter precis och laddar upp 100 nya bilder för framkallning, eftersom det kom ett nytt erbjudande med posten idag. Jag gör ju så att jag samlar foton för framkallning som kopior i en särskild mapp som jag klickar iväg när tillfälle kommer. Då slipper jag sitta i sista stund och välja bilder. Valet gör jag direkt när jag puttar in bilderna i datorn. Då försöker jag också redigera lite lätt, de bilder jag bryr mig om att göra det med. Mest är det att jag beskär eller plockar bort något som kommit i vägen eller ser alltför dumt ut. Jag brukar inte fingra så mycket med färger och kontraster, för jag vet aldrig när jag skall vara nöjd, ofta hamnar jag tillbaka till ursprunget efter att ha pulat en stund.

Jo, och så den roliga glada nyheten.

I torsdags var jag inne och kollade om det presenterats vinnare från InkyWIngs påsk-crop. Och det hade det gjorts. Och gissa vilket namn som stod överst............


.......


......


.....



tada......



Vinnare från Påsk-Cropen. GRATTIS GRATTIS! 

1 - Åsas Kortlift Stämpelpaket värde 200:- som lottas ut bland uppladdade bidrag.
AnnSofie Olsson

Det skall utlottning till för att jag skall vinna. Och just i denna tävling tror jag att jag räknade till 14 deltagare, så där hade jag ju tur. Nu har jag mailat iväg min adress och bevakar postlådan för att hämta ett stämpelpaket för 200:-

Kul kul!


Mitt bidrag var förresten detta:



I allra sista stund la jag in bidraget på forumet, men det räckte ju.

Nu skall jag gå tillbaka till pysselbordet och börja på ett kort som måste vara färdigt innan torsdag.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jaha..du è lika smart som alltid.....Då ska jag göra som du med korten i datorn så kanske jag åxå kan få iväg några kort...nångång :o/



Jodå jag har allt redan sett att du vunnit.

Grattis,grattis



Glöm inte stämplarna på Onsdag.

Ha de.

2009-05-04 @ 21:52:25
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jaha..du è lika smart som alltid.....Då ska jag göra som du med korten i datorn så kanske jag åxå kan få iväg några kort...nångång :o/



Jodå jag har allt redan sett att du vunnit.

Grattis,grattis



Glöm inte stämplarna på Onsdag.

Ha de.

2009-05-04 @ 22:04:05
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0