Träffen igår i Högsäter

Ja, då var vårens träff avklarad. Vi hade en heldag med scrapping och trevlig samvaro. Vi var ett gäng glada scrappare som träffades. Utöver oss som träffas varje onsdag, så kom det några nya (och gamla) bekantskaper. Trevligt. Vi höll på längre än vi gjort någon gång tidigare, helt upp i scrappingen till 18.00 och DÄREFTER röj och städning. Vi brukar vara klara med allt senast kl 18 annars. Det tyder väl på att vi haft väldigt trevligt och varit väldigt pysselsugna denna gång.

Anneli kom med nästan hela sin butik, Scrapbruket, och jag hoppas hon fick sälja så hon var nöjd med dagen. Med sig hade hon Sari som kom ända från Göteborg för att få scrappa. Ja, hon hade ju varit på besök hos Anneli förstod jag.

Ett par tävlingar hann vi med under dagen. Jag har tiggt ihop lite priser, så vi hade några glada vinnare.

Priserna kom från:
Scrapbruket
hÄnglar och stÄnglar  (kvar från i höstas)
Maja Design (de allra, allra nyaste papperen som vi blev först att få se)
Tack så hemst mycket för generösa bidrag.


Vi började med att skapa ett kort utifrån ett tävlingskit som Anneli plockat ihop åt oss.

16 bidrag kom in. Och gissa, jag fick andra pris. Skojsigt!!

Här är mitt kort. De övriga kommer att dyka upp på Valboscrapparnas sida så fort jag hinner redigera bilderna jag tog. (Vet inte vad som farit i min lilla kamera, den tar numera så konstiga foton, konstiga färger och blurrigt blir det.)



Därefter hade vi även en Layout-tävling. Jag hade hittat en skiss från http://ismaki.wordpress.com

Försökte ladda upp bilden på skissen, men den VILL INTE.

I alla fall blev mitt hastigt ihopsnickrade bidrag så här:



Papper från Basic Grey (grundpapperet och det beiga med scalloped kant som jag fixat till med hörnstansen), Die Cut With a Viev (Orange band med glitter, blommiga bak fotot, också glittrigt samt urklippt blomma i hörnet glitter där också), Det jag stansat ut rubriken ur vet jag inte var det kommer från, det fick jag av Anneli, passade perfekt till oranga bården.

Sedan knåpade jag hastigt ihop en LO till. Jag hade på fredagen gjort samma sak som förra veckan, nämligen dragit upp ett papper ur mappvagnen och sedan matchat med 2 st enfärgade, så det var matchat och klart. Valde sedan bara ut ett svartvitt gammalt foto som passade till och tjoff-tjoff, montera och limma ihop, Klart! 

Jag har några foton som ligger i mappar med "färdig" journaling till som är bra att ta till när fantasin i ö tryter.

Här kommer resultatet:



Det är papperet som fungerar som fotomatta jag slumpade fram. Det kommer från Dianes Dauthers och har legat ett bra tag det också. Brun och Grön Bazzill Cardstock jag köpte på kryssningen och så en liten spillbit i mörkare  brun färg (också från kryssningen, projekt "höstfärger") till att stansa ut grenarna ut. Handskriven text och så klart! 

Man kan inte anklaga mig för att ha med många dekorationer på mina LO:er. Det blir det bara när jag har bestämt material att jobba med, eller till någon utmaning där det krävs. Och det känns inte riktigt bekvämt med för många lager med papper tex för min del.

Sedan har jag faktiskt ytterligare en LO att visa, nämligen en jag nästan gjorde klar på kryssningen och som nu är helt klar.

 

Papperet var sådär härligt skitigt. Sländorna är rubons och Quickutsalfabetet som blivit min nya favorit heter Chandlier.

Det har jag visst använt på 3 av 4 av ovanståede alster ;.)

Ja, det var allt för nu.

Nu skall jag hjälpa gubben med EU-blanketter och sedan skall vi till mamma och hjälpa henne att välja ut en gravsten. Tror att hon  vet ungefär vad hon vill ha och att vi bara behöver säga OK. Fast egentligen tycker jag att hon skall få bestämma själv, men hon vill hon gärna ha vårt stöd. Ingen rolig uppgift. Jag hade hellre åkt dit på en vanlig söndagsfika med pappa vid köksbordet mitt ibland oss. Tyvärr hjälper det ju inte att önska, så kommer det aldrig mer att bli och det är så svårt att fatta. Pappa, jag saknar dig så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0