Midsommarafton är snart slut

En kall dag har det varit idag. Och regnskurar har det kommit flera stycken. Och sedan kom knotten. Gnällfia! Ja, jag vet. Jag har knappt varit utanför dörren. Inte skall man väl behöva ha täckjacka på sig på midsommarafton heller.

Jaja, jag har haft annat för mig.

I morse fotade jag vad jag gjorde förra helgen och lite under veckan. Det här:



Jag har inte riktigt målat hela världen, men det är 150 färdigmålade motiv. Jag har stämplat upp massor av motiv när jag sorterat mina stämplar. Så många att de inte fick plats i de burkar jag förvarar dem i. Så nu har det minskat i de burkarna. Nu skall de bara renklippas och sorteras in i plastfickor för färdigmålade motiv.

Idag har jag målat ytterligare stämpelmotiv, så nu har jag 230   215 st färdigmålade. Nu har jag att göra många TV-kvällar med att renklippa.

Jag skall väl passa på att visa lite annat jag gjort de senaste veckorna också.

Först ut är en dubbel om min svärmors alla blommor.


Sida 1. Det syns inte så bra, men papperets blommor är översållade med glitterlim, liksom den vita fjärilen. Journalingrutan är stämplad och embossad. Jag har använt Quickutz Aquarius alfabete till rubriken. Den gula fjärilen kommer från en filtlöpare jag hittade i Kiel på scrapkryssningen.


Sida 2: Sländorna på denna sida fick massor av glitterlim på sig också. De gula blommorna kommer från filtlöparen medan organzablommorna inhandlades på scrapträffen i Avesta i våras. En liten guldfärgad sten i mitten av blommorna tror jag egentligen är mobilsmycken.


Här ett kort som jag knåpade ihop när jag sorterade in några färdigmålade motiv från förra målingsomgången. Letade fram passande papper till (kanske ett bakvänt sätt att jobba, men det passade mig i alla fall denna gång). Färgerna blev inte riktigt rätt här ser jag, men på ett ungefär i alla fall. Stjärnan och de små hjärtana är 3D-lackade. Ett bra-att-ha-kort som kan tas fram vid tillfälle.



Och så till sist ett enkelt kort jag gjorde till en arbetskamrat som hastigt miste sin pappa för några veckar sedan. Jag vet ju hur det känns och ville visa att jag känner med henne.



Ja, det var allt för idag. Jag har lite till att visa, men det får bli en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Anki T

Hej , roligt att se att du ligger i och använder dina saker!

2009-06-20 @ 15:45:49
URL: http://scrapfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0