Dopkort på beställning

Jag har fått beställning på 2 st dopkort. Nu är de klara så beställaren kan titta och godkänna. Jag kan nog lugnt lägga upp dem här då jag inte tror slutmottagarna (-s föräldrar) hittar hit.

Först ett till en liten kille:




Jag har blurrat bort kyrkans namn och avsändarnas namn.

Ljuset har jag gjort själv efter en idé jag lånat av Linda Muhr. Stämpeln på fram sidan är från Bildmålarna, löven runt blomman tror jag är hÄnglars. Inuti har jag satt en liten nalle stämpel från Stämpelboden och dessutom swirvlar från Autumn Leaves. Swirvlarna är embossade. På ljuset har jag lagt på 3D-lack så det skall se ut som lite rinnande stearin. Alla texter är utskrivna på datorn på ett tjockare vitt papper. Etiketten med kyrkans namn är utstansat med en stans från EKSuccess. På tygblomman har jag lagt på 2 olika färgers glitterlim. Blomman sitter ihop med en brad (som jag gömt piggarna på baksidan med den lilla nallen)  Bandet jag knutit rosetten med kommer från Basic Grey och hör till ett av deras vinterkollekioner. Grunden är ett halvt 12" Bazzill bling.

Så kommer kortet som är till en liten tjej:



Det mesta är likadant på detta kort, Skillnaden är bandet som jag inte minns var jag köpt, det är i alla fall tunt organza-band i rosa. Nallen på insidan här kommer också från Stämpelboden och fyller samma funktion. Bladen vid blomman är från en ljusmanchett som jag slaktat och haft på glitterlim på. 3D-lack på nosen på nallen på framsidan, liksom på stjärnan på dopklänningen och på hjärtat på dopfunten, för att få dem att stå ut lite. Detta även på killens kort.

Nu skall jag se om jag kan fortsätta lite på mitt ABC-album. Det har ju varit sånt vädet i helgen att innesittande scrappande inte direkt har varit prioriterat.

Sonen var i Arvika i helgen och körde Street Race. En deltävling i det s k Värmlandsdraget. Han vann sin klass (de andra hade visst brutit på ena eller andra sättet) Men han var nöjd med hur bilen gick efter vinterns "uppgradering"

Kommentarer
Postat av: Catarina

Otroligt fina dopkort.

Du är utmanad, kolla missfbkbloggen.

Postat av: Rose-Marie Larsson

Jättefina är de, det kommer att bli supertrevligt att överlämna dem.

TACK!!

2009-06-03 @ 21:54:09
Postat av: Jeanette

Fina kort du gjort.

Jag har åxå fått beställning till Loke men jag gör de kortet jag brukar ;o)

Hoppas alt è annars!!!!

2009-06-05 @ 16:33:12
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0