MidsommarCC på Svensk scrapbooking

Ja, det var det från midsommar och en vecka framåt. Jag gjorde några bidrag, men jag missade ju att lämna in dem, så nu visar jag dem här i stället.

Först ett kort efter en skiss av Neliz
Skissen:

Kortet;


Här har jag faktiskt använt tapetprover i stället för mönstrat papper. Dessutom åkte en av de gamla saxarna som klipper mönster fram. Längesedan de användes. Blomman är från en nyinköpt ljusmanchett och en liten sländebrad från Landstoken i ena hörnet. En bit av en filtborder fick också vara med.

Nästa kort får jag inte skissen att fastna här i bloggen, men här är i alla fall kortet.



Stämplar från Stämpelboden (gubben) och Inkywings (tror jag, almanackan) Det fanns kvar lite av den brunrutiga spillbiten, så den kom med en gång till och så några Prima-blommor med glitterlim i. Swirvlarna har jag gjort på fri hand med svart glitterlim.

Nästa skiss är för en LO med tema Lime. SKissen är gjord av Hedda.



Och här kommer mitt bidrag. Jag har följt skissen nästan rätt av.



Papperet är från Basic Grey (ett av mina favoritmärken) och så vanlig svart slät Cardstock från ett block. Swirvlen i strass är från Prima. Rubriken utstansad med Quickutz. Kortet är från pappas konfirmation, troligen sensommaren 1949.

Ja det var det jag gjorde till CyberCropen men missade att ladda upp.

Nu har jag semester, en vecka bara, skall sedan jobba en vecka innan min 4-veckorssemester börjar. Det är skönt att vara ledig verkligen, men jag tycker nog tyvärr att det är LITE för varmt. Jag orkar inte ta tag i allt som jag planerat att göra. Det är först fram på natten det börjar svalna lite om man kör takfläkt och fläkt i sovrumsfönstret. Jag har faktiskt gjort ett par kort på kvällarna, men de sparar jag till en annan gång.

Nu skall jag ge mig ut och handla lite mat. Tur jag har AC i bilen nu när inte Cadillac-caben vill fungera riktigt. Hoppas gubben  får tid att titta över den när han får sin semester om drygt en vecka. Det är ju ingen mening med att ha en cabriolet om man inte kan använda den på sommaren när det är fint väder.

Kommentarer
Postat av: Anki T

Bra jobbat.

Härligt med semester jag börjar min ledighet på måndag.

Scrapsugen?

Kul att träffas ngn kväll och scrappa?

2009-07-02 @ 19:54:24
URL: http://scrapfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0