Målat till tusen

Ni minns att jag visade en massa målade motiv för ett tag sedan. Jag har fortsatt att måla och igår passerade jag 1000 målade motiv sedan midsommar  ungefär. Visst , som en kul grej så räknar jag alla, även några löv, men ett landskap med massor av olika färger är fortfarande ETT motiv. Hittills har jag bara målat med distresser och lite akvarell. Börjar få till det riktigt bra ibland.

Sedan får jag se om jag ger mig på Promarkers med MCP-tekniken igen. Jag köpte några pennor till av vår lokala glasmästare när jag hade semester senast. Man behöver ju så MÅNGA pennor för att få skiftningar i motiven.

Förkylningen är kvar, jag har blivit lite bättre för snuvan och ögonen (har mest varit inomhus förstås), men ont i halsen har jag och hostar gör jag så jag tror ibland att lungorna skall följa med upp. Träningsvärk i magen får man av att hosta så mycket.

Jag har gjort ett par kort sedan sist, men inte fotat dem än, så de kommer nästa gång jag orkar skriva här.

Annars så håller någon av våra katter oss med mat (om vi hade gillat den menyn). Två gånger har de tagit med sig en snok och lagt framför huset. Häromdagen satt Gråtass och lekte med en liten näbbmus på plattorna. Nonchalant la han tassen på den lilla musen för att sedan lyfta lite försiktigt så den kunde smita iväg en liten bit, Vips så var tassen där igen. Den lilla musen var så liten, säkert inte mer än 5 cm förutom svansen. Jag stannade inte kvar för att se hur det slutade, hoppas han var barmhärtig till slut. Nästa dag hade de lagt värsta stora sorken uppe på altanen. och den var INTE liten, den var nog 15 cm lång och tjock som jag vet inte vad. Otacksama som vi är bär vi bort denna serverade mat in i skogen. För det mesta brukar vi bara se rester av deras måltider på plattorna, men kanske är naturens skafferi för givmilt just nu.Trots detta så tackar de absolut inte nej till torrfoder när vi ger dem det. Kanske trevligt med blandning av kosten.

Nä, nu skall jag måla lite till och kanske ta mig nåt att äta. (inköpt i butik i stan).

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jisses vad du målat på.

Krya på dig.

2009-07-21 @ 22:19:09
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/
Postat av: Chruss

OJ!

OJOJ!

Vad du har varit flitig!!!!!

Ska bli spännande att se de färdiga alsterna sedan!

2009-07-22 @ 11:36:46
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0