Skrappakaljas tävling

Jag hann med en tävling till under helgerna, hittade en ny blogg men en kul tävling:

Tävlingen går ut på att scrappa efter temat "Vinter" samt att scrappa efter denna bingobricka:

tavling-bingo1

Välj en rad (vågrätt, lodrätt eller diagonalt) och scrappa med dessa saker. Det är ok att lägga till fler saker men dessa måste vara med. När du mailar ditt bidrag- skriv vilken rad du valt!

Tävlingen håller på till den 7 januari.

Jag använde delvis papper från InkyWings tävlingskit som ändå låg framme.

Bingoraden jag valde är den nedersta vågrätta. = Band, Minst 3 knappar och Swirls.

Fotona är verkligen VINTER. De är tagna av min då 15-årige pappa med en gammal lådkamera.



Materialet jag använt:
Papper från Basic Grey Mistletoe & Pear (grunden) Bazzill lila (rubrik o swirlar)
Rubriken: Quickutz Aquarius mini Unicare
Text: Penna Uniboll 0,7 blå
Dekorationer: Making Memories Akrylfärg Specialty laze -Pearl (runt foto och på rubrik), Lila Sidenband, okänt ursprung (Tradera), 2 st snöstjärnor i filt från Scrappiz adventskalenderswapp i fjol och så i varje en lila brad från Buttons Galore. Swirl utstansad med Bosskut Flower Flourish #0981, Snöstjärnor utstansade med stans från EK Success. Knapparna kommer från mormors samling, de är målade med Making Memories akrylfärg eggplant. På snösstjärnorna glitterlim Stickles Starry Night, Purple och Sparkles Dark Purple.



Det blev en sida nummer 2 också, utom tävling, men jag hade 3 foton och ville inte "knö in" alla på en sida.

Här har jag använt ett nytt papper från Best Creations, Jag gillar detta papper massor, det är liksom färdigdekorerat med snöstjärnorna som har både "3D-lack" och glitter redan från början. (är ju inte gratis precis, men vilket papper är det?)
De enda dekorationerna är en bit lila Punchinella (från InkyWIngs) 2 st snöstjärnor i filt från Scrappiz adventskalenderswapp i fjol och så i varje en lila brad från Buttons Galore. Runt fotot har jag målat rätt tjock med Making Memories akrylfärg Specialty laze -Pearl och så skrev jag lite med blå penna från Uniboll.


Kommentarer
Postat av: jeanette

Vad härlig lo du gjort. Underbart att få lite vinterkänsla. Det är man ju inte bortskämd med nu. Supermysig lo. Kramar Jeanette

2009-01-12 @ 08:00:03
URL: http://mariejeanette.blogg.se/
Postat av: Anki T

Du har en award i min blogg att hämta

2009-01-12 @ 23:32:00
URL: http://scrapfia.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh, vilka FINA! Hoppas att du vinner!



Sitter ju i Dalsland nu, närmare bestämt i Brålanda! Sista jobbdagen idag.

Har inte velat skriva ut det på min blogg, eftersom man är en lite offentlig person som läkare. Blir lite nyfiken på var du har hört att jag ska tillbaka vecka 5? ;) ..För det ska jag dessvärre inte (!) Börjar vidareutbildningen i DK 1 februari, och ska vara ledig tills dess.



Ha det gott!!

2009-01-16 @ 15:16:19
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Nina

Hej igen!

Ok - har inte publicerat din kommentar, så då kan du göra samma nu kanske?

Vad trevligt det är med en pysselvän som har gemensamma ickepysselbekanta! Å vad tråkigt att vi inte fick träffas!

Jag tror att de hoppades på att jag skulle jobba v.5 också - stackars dr.Jerker blir ensam måndag och tisdag. Jag ORKAR bara inte mer nu (blir lite för engagerad och är lite för noggrann och sliter ut mig själv med jobb från 07:45 fram till sängdags varje kväll).

Jag kommer faktiskt att sakna Brålanda vct, dr.Johnny Johansson och Trulsen, och alla goa sjuksköterskor (Gunilla är ju UNDERBAR!), och sekreteraren Maria tycker jag också jättemycket om. Du får hälsa ifrån mig, så blir de nog förvånade!! Har tänkt att skicka ett tackkort till dem vad det lider.

Låter spännande med Medspeach, men jag är en av få läkare som skriver allting själv...så jag skulle nog inte ha använt det ändå. Ja Trulsen är en go' gubbe, lite speciell men charmig på sitt eget vis, och väldigt snäll! Jepp, han avskyr datorer, så räkna med att du får kämpa lite med honom igen, hehe! :D

Nu sitter jag hemma hos mamma i Karlstad, ska krypa till kojs men kände för att svara dig på en gång. Du får gärna hålla mig lite uppdaterad med hur implementeringen går på onsdag, hihi!



Kram!

2009-01-16 @ 23:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0