Nytt på Valboscrapps sida.

I onsdags hade vi tema "maskning" på träffen. Ja alltså hur man maskar ihop stämpelmotiv. Jag visade hur man gör detta.

Sedan fortsatte vi att pyssla med kort, LO;er, målning av motiv osv....

Nu har jag lagt in de alster som blev klara i onsdags.

Kolla här

Ett av mina demo-motiv blev ett kort när jag kom hem. Finns på Valboscrapps blogg, men jag lägger det här också:



Jag färglade motivet på träffen, sedan skuggade jag bakgrunden med torrchalks, streckade runt kanterna, stansade ut några swirvlar (Bosskut) några Retro flower blommor med glitterlim Stickles distress, limma det på en Bazzill-stomme och så: KLART! Ett "bra-att-ha-kort" som får rubrik när jag behöver det.

Jag håller på att träna med mina Pro-Markers och sedan skugga med oljepastellpennor och stompf med lösningsmedel på. Tycker det är svårare att få det bra med skuggor och skiftningar än med distresser, men enklare att ta med sig, då man inte behöver söla med vatten. Grejen är ju att man måste ha så MÅNGA färger av Pro-Markers för att få skiftningar, och det finns över 90 olika, så jag kan samla ett bra tag till........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0