Nostalgi från 60-talet

Har scrappat en gammal bild från 60-talet, tillsammans med ett vykort jag fått och 17 bilder jag tog i somras för detta projekt. Rubriken utskiven med Robban i somras med ett  typsnitt jag fick råd om via Scrappiz, men som jag tyvärr har glömt vad det heter. Glitterlim på rubriken, på en av textrutorna och runt mig på fotot.



En dubbel-LO blev det med mig och min Barbidocka. Jag roade mig i somras med att prova olika klädombyten på min gamla docka och fotografera dem, just för att jag hade detta projekt i tankarna. Har också letat upp lite fakta om Barbie-dockan (som för övrigt firar 50 år i år) och dessutom skrivit lite om mitt original och mina kopior.


Sida 1 lite närmare


Sida 2 lite närmare.

Är inte vidare nöjd med denna LO, det var svårt att få med alla bilder jag ville ha med, så några övriga dekorationer utöver glitterlim och en liten urklippt siluett från ett papper från Sandylion var allt som fick plats. Dessutom är det skitsvårt att fota nu, även om det är dagsljus, eller ja nästan. Jag kan ju inte gå ut och lägga LO:erna i snödrivan precis.


Sedan så har jag gjort ytterligare ett kort av de ihopmaskningar jag gjorde i onsdags.



Stämplarna från Stämpelboden och rubriken skriven med Quickutz Blossom Grand och egen handstil med Sakura Glaze penna. Blommorna är återigen Retroflower mini med distress stickles i mitten. Jag har målat motiven med Promarkers och MCP-tekniken. Dessutom torrchalk på bakgrunden.

Kommentarer
Postat av: jeanette

va redig du è.

Kortet med nallen bakom stenen blev fräckt.

Man får nog börja tänka lite......men kan ju maska mycke om man bara har fantasi.

2009-01-26 @ 17:56:00
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0