InkyWings jullovstävling del 2

Ja, tävlingen är ju över sedan några dagar, men jag kan ju lägga upp resten av mina bidrag i alla fall. Jag fick faktiskt gjort alla 8, 4 kort och 4 LO

Börjar med LOerna:



Deltävling 3:  SKapa en LO med julkänsla.

Jag har använt
Papper; Bazzill Röd (botten) och Grön (fotomatta), Guldfärdad Cardstock av okänt märke (rubrik och kulan), Hambly Screen Prints Grand Pa´s Wallpaper (kvistar), Daisy D´s Bouquet Garden Green # 15201 (urklippt mönster)
även 2 st biljetter , allt från Inky Wings.
Övrigt: Quickutz Jolly dies till rubrik och julkula. Stans från Carl (grankvist), mönstersax (fotomattan). Colorbox Fluid Chalk Bisque (biljett) Stickles glitterlim Icicle (runt fotot). Fotofix, Scrappy Glue, Penna Sakura Glaze metallicsvart.

Här ser ju bakgrunden brun ut, men den är faktiskt röd.



Deltävling 2: Skapa en helt valfri LO.

Jag har använt
Papper: Bazzill ljuslila (botten) mörklila (fotomatta), Sassafras lass Serendipity Blue Boutique Luxuriant (blommigt), Sassafras Lass Life is Beautiful Felicity Savor (randigt)
Dekorationer: Puncinella lila. Allt från InkyWings.
Övrigt: Thickers "Roller Rink" (rubriken) Sakura Glaze metallic svart (rubrik och journaling), Glitterlim Sparkles Dark Purple (ram runt)

Denna har jag också lämnat in till Scrappiz skissutmaning nr1. Jag har använt denna skiss och bytt ut "frimärkskanten" mot glitterlimsram.

(bild kommer på skissen)



Korten då,

Börjar med att visa vad kitet innehöll:




Rätt kassa bilder, men de är tagna på kvällen innan jag satt kniv och skärmaskin i papperen.


Här kommer korten då:





Deltävling 1: Måste / Får inte

Du MÅSTE: Använda blommor, ha med ordet God Jul någonstans och använda minst 3 mönstrade papper.
Du FÅR INTE: Använda brads, utgå från en kvadrat (där alla sidor är lika långa) eller använda stickers/thickers/chipboard-bokstäver.

Jag har använt
Papper: Basic Grey Recess Teachers Lounge (kuvert), K & Company Girl Scout Blue Swirl Woodcut Flat Paper (Blommer på kuvert och tag), Basic Gray Periphery blanc (Tag)
GodJul-biljett och Band, allt från InkyWIngs.
Övrigt: Ek Success Retroflower stans medium och Mini. ColorBox Fluid Chalk Ice Jade (runt tag, på biljett) Burnt Sienna (runt kuvert, på blommor) Glitterlim Stickles Copper samt Scrappy Glue.



Deltävling 2: Ett helt valfritt kort.

Jag har använt
Papper: Cardstock okänt märke slät Vit (stommen), Bazzill Blå (matta)
Stämpel  Snögubbe på fall, Snöstjärnor i plastmaterial, blingstenar allt från InkyWings.
Övrigt: Fluid Chalk Azurite (runt stämpelmotivet), Penna Uniboll 0,7 blå (ramar), Stämpelfärg ColorBox Pigment Brush Pad Royal blue, Embossingpulver Panduro Iris. Glimmer, Promarkers samt Scrappy Glue.

Ja det var det.

Kommentarer
Postat av: Carina W

Hej!

Måste bara få skriva och berömma detta ursöta vinterkort.Tycker snögubben är urläcker och hela upplägget kanonbra!



Kram!

2009-01-11 @ 16:21:48
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0