Bra-att-ha-kort

Under veckan har jag gjort ytterligare några Bra-att-ha-kort. Har visst kommit in i ett litet kort-stim.

Först ut är några jag gjorde i måndags.

Jag fortsätter med lite av papperen från InkyWings-kiten från i julas. Det blev en del spillbitar och de ligger ju överst i spillbitshögen.



Från början tyckte jag det tjocka vellumet med guldmönster var svårt att tänka ut något att göra av, men nu har jag använt det flera gånger. Blir ju ganska dekorerat med bara det papperet mot en mörkt brun fotomatta. Grattis är utstansat med Qk i guld-cardstock.



Ugglan och passande papper att stansa ut låg ju framme sedan söndagens projekt, så den fick vara med på ett kort till. Kanske kan jag ge det till min pensionerade bibliotekarie-faster när hon fyller i slutet av månaden. Ugglan är ju klok som en bok, eller......

På tisdag var det ju meningen att jag skulle göra kort eller LO till Scrapopol, men jag hade absolut INGEN inspiration att göra något med Cirklar. Stirrade på papper och kort mm, men gav sedan upp. Hade ju ändå 2 rutor kvar att hamna på , så jag hade nog ändå ingen chans att bli tvåa. Nu hoppas jag på att Mysmasken kommer med någon ny rolig utmaning i stället.

På torsdag började jag på ett motiv med en liten hÄngla. Hade målat den i färger som perfekt matchade en spillbit från Bazic Grey som jag skulle rensa bort, men spillbiten hamnade i stället under motivet tillsammans med några snöstjärnepaljetter. Igår hittade jag en annan bit av grönt papper som jag knycklade ihop och chalkade och sedan satte på en kortstomme av Bazzill. På med motivet från dagen innan och några Retroflower (har fullständigt snöat in på dem märker jag), stansade ut några grankvistar och så har jag ännu ett kort.



Sådär, nu har jag laddat upp ett helt gäng igen. Nu har jag inget mer nytt att visa, så jag får väl gå till scraprummet och se om jag kan hitta på något till i mrogon. Om inte TV-n och Körslaget lockar för mycket ikväll. Man måste ju följa med och se hur det går för Uddevalla och Erik Segerstedt. Klart att man är lokalpatriot. Det är ju bara 6 mil bort till Uddevalla.

Kommentarer
Postat av: Paula

Tack!

Vad du har varit kreativ!

Vilket vackert kort med hänglarstämpeln. Valboscrap, vad är det?

2009-01-24 @ 20:58:09
URL: http://dekoreramedmera.blogspot.com
Postat av: jeanette

Vilket fint hängla kort du gjort.

Å va gullig uggla :o)

2009-01-25 @ 11:22:21
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0