Lite annat än julkort

Jag har inte bara gjort julkort den sista tiden utan har stuckit emellan med lite annat också, även om det mesta ändå är i julens tecken.

Till att börja med visar jag några ATC:er som jag skickat iväg nu.



9 stycken i princip likadana. Embossat med silver på swirvlarna runt om. Under swirvlarna har jag använt lite fluid chalkdyna i rött.



En närbild på en av dem.

Ett kort med en hÄnga-stämpel blev det också. Ett bra att ha-kort igen som eventuellt får kompletteras med namn eller hälsning när jag skall använda det.



Oj, vilken dålig bild det var, den får jag nog ta om.NY bild nu.  Hittade en randig spillbit som matchade det färdigmålade motivet och kände att nu fick det vara lite avbrott bland julkorten.

TIll sist en Layout:



Först visar jag den som dubbel. Det är verkligen svårt att fota nu under den mörka årstiden.



Första sidan är gjort på ett papper från Bo Bunnys julserie från i år. Rubriken utstansad från ett Crate spillbitspapper med Quickutz alfabete Central Park som jag nyligen ropat in på Tradera.



Andra sidan har det ett rött Bazzill cardstock som bas. Eftersom inte så mycket av papperet syns så skippade jag idén med att använda matchande baksida på papperet jag använt till framsidan. De gula prickarna kommer från spill från rubriken. Tyckte jag skulle följa upp det gula från förstasidan och eftersom det inte blev så mycket ledigt utrmme kvar använde jag prickarna.

Fotona är från 1982 när sonen var ca 11 månader. Han var så himla söt, så hjärtat smälter när man tittar på bilderna.

Nästa inlägg blir det julkort igen.


Kommentarer
Postat av: Anki T

Grattis till vinsterna själv!!

2009-12-08 @ 20:38:12
URL: http://scrapfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0