Semestern går mot sitt slut

Ja, nu är det bara några dagar kvar av semestern. Riktigt pissväder har det varit i år. Inte många dagar det varit helt fint väder. Jo, den första veckan jag hade när jag var hemma själv, men då var det ju FÖR varmt. Aldrig är man riktigt nöjd, eller......

Idag är det i alla fall sol här, och jag får passa på att tvätta lite och hänga ut. Men det vete katten om det torkar, för det är alldeles rått och fuktigt ute i alla fall fast det är mitt på dagen nu.

Nåja, jag har ju suttit inne och sorterat och stämplat upp och laminerat och haft mig med mina stämplar i stället när det inte varit uteväder. En del har jag ju målat också (drygt tusen hihi), och på kvällarna har jag framför TV:n suttit och klippt rent de målade motiven. Massor, massor av kort KAN det bli av dem sedan om jag får lust. Inget av det jobbet är något att visa tyvärr, men första semesterveckan gjorde jag några kort som jag inte har visat ännu. (Nu har jag inte gjort ett kort eller LO på 2 hela veckor, så tickern i toppen på sidan står sorligt stilla)

Här kommer då först en LO:


Idén till den fick jag när jag rensade bland Oriflame. Rubriken är klippt ur en kartong till en herrtvål i doften Glacier. Denna har fått legat ute i luften och vädrat ett tag, för det luktar lite herrparfym av den. Snöstjärnorna är också utstansade ur det tvålpaketet. Sedan är det Bazzill bling som fotomatta på det översta fotot och som textruta. Jag skrev först direkt på den vita Cardstocken, men skrev fel och det blev kladdigt när jag ändrade, så därför fick det blir en extra påsatt ruta i stället.  (förklaring till varför rutan sitter där den sitter) Cardstocken är 2 olika ark från Panduro som jag rivit och limmat ihop. Runt hela är det en ströng med glitterlim, som jag också använt att göra lite istappar med. Bilderna är från husvagnssemester i början av 1970-talet när vi åkte Trollstigvejen i Norge 5 år i rad.

Så några kort jag gjort till "bra-att-ha-högen":



Först ett enkelt kort med 2 stämplar från Arkivet. Målat med distresser och haft på en del glitterlim på vågor och måsar. Fyren skall tydligen föreställa Vinga, inte vet jag, jag får tro på det som står på hemsidan. Lite annorlunda format, men det är gjort på en spillbit som jag hade och passade bra till motivets format också.



Denna söta stämpel har jag köpt från Stephannie i Canada och hennes firma Motivet. Jag har målat med distresser. Haft på glitterlim på snön och i snöstjärnorna har jag satt blingstenar. Glitterlim även som ram runt motivet. Lite punchinella och handskriven julhälsning. Jag föll för motivet när jag såg det, men det är svårmålat. Inte lätt att måla päls så det ser naturligt ut och med lite skiftningar i färgen. Här gick det väl någotsånär, men det är inte första försöket kan jag meddela.

Nä, nu skall jag gå ut och sätta mig tillsammans med Greta och Gråtass ute på altanen en stund. Frida ser vi sällan nu, hon är bara hemma typ en gång om dagen och äter lite. Vet inte var hon håller hus annars, men troligen sitter hon väl på lur på någon sork någonstans på gärdena häromkring. Hennes päls har fått en lite brunaktig blekt ton, så hon är säkert blekt av solen i sommar. Det är svårt att se skillnad på Frida och Greta nu, de är så himla lika. Bara när de kommer nära så man ser Fridas blekta päls, eller Gretas yttepyttelilla jack i ena örat.  Det var samma med Ferguson och Gråtass, de var också hemskt lika att se på. Nu blir det så att vi ibland säger Ferguson till Gråtass av bara farten ibland. Lill-Ferguson-trollet, gosepojke har han blivit nu, han som var rädd för mig i våras. Eller ja, jag kan i alla fall ta upp honom i famnen och klappa honom en liten stund innan han vill ner igen. En katt bestämmer ju själv vad han vill.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Å du vilken fin stämpel med lilla Bambi.

Fina kort.

2009-08-10 @ 12:26:45
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0