Födelsedagar och sjukbesök

Förra veckan var vi på födelsedagskalas hos min äldsta svägerska som fyllde 70.

Hon fick detta kort av oss.



Penny Blackstämpel med 3D-lack och lite glitterlim på rosen. Maja Design papper (randigt) Bazzill Cardstock som stomme och röd "fotomatta" ett papper jag köpte på Scrapbruket som jag inte vet märket på.



Vänster insida prydde jag med 3 stämplar. Tjejen (som fick glad mun + näsa, vilket jag aldrig brukar göra, tycker det ser konstigt ut) och hönan från hÄnglar. Datumstäpeln TROR jag är från Pysselmyran. På högersidan skrev jag ut en hälsning och namnen på oss gratulanter i färgutskrift från datorn.

Gjorde ett kort från sonen och hans tjej också. Det blev såhär med hÄnglastämplar.



Texten Hipp Hopp Hurra Hurra har jag liftat från någon i Scrapiz hÄngla-galleri, minns inte vem.
 
Färgerna på dessa foton är inte riktigt överensstämmande då det blev lite bråttom när vi skulle iväg och jag tog fotona i bilen på väg till jubilaren.

Idag har vi varit på en veckas sent 71-årskalas hos mamma i stugan i Strömstad. (Fyller samma dag som svägerskan). Hon fick ett kort ur Bra-att-ha-högen.  Detta som jag visat i början av sommaren.

Trodde att ena brorsonen (eller båda) skulle vara med också, men det hade visst kommit lite bilfix emellan. Konstigt !?!. Nä knappast när man nyss fyllt 18 år och fått körkort och dessutom har en egen bil att ta hand om.

Ett litet paket och ett kort skickades med min bror hem till honom i alla fall.



Blå Bazzill bling som kortstomme, lite spillbitar (bl a en tapetbård), en knapp med rätt grovt snöre i och så en hÄngelpojke. (Så några av alla mina målade motiv kommer till användning.) 18 har jag skissat svagt med blyertspenna och sedan fyllt i ett par gånger med glitterlim, Glittrar mycket i rätt ljus, men syns ju knappt här.

I fredags var jag på sjukbesök på ett av våra Närsjukhus. Min faster blev inlagd akut där i veckan. Jag hade i förra veckan gjort ett Krya på dig-kort bara för att ha i samlingen. Det hann aldrig ner i korgen ens. Men det var bra att det var färdigt då veckan varit minst sagt hektisk. Vi har SÅ mycket att göra på jobbet och mer lär det bli i 2 veckor framåt då vi skall ha support för ett område till utan att få personalförstärkning. Känns inte kul alls att gå till jobbet och veta att man knappt kommer att hinna andas mellan samtalen.

Nåja, kortet jag gav min sjuklilng kommer här i stället för mer gnäll:



En Alota stämpel med sjuk groda och faktiskt tapetprovsbit som liknar sjukhusväggar.



Eftersom kortstommen var svart satte jag in ett vitt blad att skriva på, men det såg så tråkigt ut, så det blev en liten mygga (eller vad det nu är) i ena hörnet.

Ja, det var väl det jag hade att visa för tillfället.

Vi var en sväng in till stora köpcentret Nordby utanför Strömstad och jag fick köpt mig lite mer fotokartong, så nu kan jag fortsätta stämpla upp mina motiv. Panduro hade de fått där nu också, så en hastig sväng in där fick det också bli, Hittade bl a härliga julpapper med domherrar på. Köpte dem och så några med julbockar också. Annars är ju inte Panduro det billigaste stället att köpa papper på precis. Men dessa var Panduros egna så de kan man ju inte leta upp billigare någonstans. En pappersväska till extrapris och även en förpackning med tejp åkte med hem.

Nä nu får man väl förbereda sig för jobbveckan igen då. Ha dä.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jisses va duktig du è att göra kort,du bara spottar ut kort ;o) å jättefina som vanligt.

Vad heter de alfabetet som du använt till krya på dig å Grattis ????

2009-08-24 @ 16:48:01
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/
Postat av: Catarina

Datumstämpeln är från Pysselmyran =) Har en likadan som jag ska använda i dagarna =) Massa kort blir det från dig =) Kul att de de olika alstren.

Kram!!!

Postat av: Viktoria

Hejsan hoppsan Annsofi

Vi har en pysselträff i bengtsfors den 27:e September .. vore skoj om du och dina scrapvänner också vill komma..

Läs mer på http://bengescrap.blogspot.com

Ha det gott

kram

Viktoria

www.papperochsant.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0