Det är slut...

Ja, det är mycket som är slut nu.

Min sista svarta Impress stämpeldyna har gett upp, så jag har fått börja på den nya sorten Memento som jag fick tag på i Avesta i våras. Den hoppas jag skall fungera lika bra. Jag har inte målat något ännu som jag stämplat med den, men färgen släpper lika bra från stämplarna om jag lägger dem i blöt direkt.

Mitt EZ-foam sjunger på sista versen. Måste investera i nytt när nästa mässa blir. Hoppas någon har bra priser på det. Det verkar annars som om det har gått upp i pris. Förut kostade det i regel 50:- per ark, men nu har jag sett för 65:-, Det blir ju en del pengar i längden för jag gör åt "en del".

Mina fotokartong-ark är också i det närmaste slut. Har bara ett par blad kvar. Som tur var så investerade jag i ett stort block med akvarellpapper hos vår glasmästare strax innan semestern, det var 100 ark i det blocket och det gamla var inte slut. Men jag använder ju både och. Akvarellpapper för att måla med distresser och akvarellfärger och fotokartong när jag skall måla med Promarkers och MCP-tekniken. (vilket jag fortfarande inte hunnit med i sommar)

Mina lamineringsfickor är slut för flera dagar sedan. Missade att ringa sonen som hade varit på Biltema i förrgår. Typiskt. Nu får jag lägga de arken på hög och laminera när jag får tag i mer plast. Jag trodde jag hade ett paket till, men det var visst det sista jag använde. Annars såg jag ju sån plast sist jag var på Biltema själv. Eller om det var i nån annan affär, men det var under semestern i alla fall.

Mina förvaringsburkar för färdigstämplade, icke målade motiv är smockfulla. Fler burkar behövs. Hoppas det har samlats några kakburkar på jobbet under semestern. De fyrkantiga genomskinliga plastburkarna är jättebra att förvara i.

Zip-påsarna som jag lägger färdigmålade motiv i har jag heller inte så många kvar. Undrar vart jag kan få tag i det lika billigt som via vår personalbutik som numera är nedlagd. Hmm, får ut och leta på nätet.

Och så det värsta av allt: Semestern är slut, nu har jag bara en vanlig söndag kvar innan jag skall jobba igen. Så fort det gick. Jag som skulle hinna så mycket....

Sen så drar sig ju sommaren mot sitt slut också. Det märks i vädret, lite kyligare vindar och så blir det ju snabbare mörkt om kvällarna också. (Troligen även ljust senare på morgonen, men då sover jag, så det ser jag inte)

Nej, nu skall jag besöka sängen, så jag kommer upp i tid i morgon och kan njuta av sista lediga dagen för den här semestern.  Natti natti.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

De va värst va du har förbrukat material ;o)

De blir en lång inköpslista på nästa mässa nu då???

2009-08-10 @ 12:28:07
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0