CyberCrop i helgen på Scraplyckan

Hela 2 bidrag fick jag ihop till denna Crop. Inte mycket, men bättre än inget.

Först så blev det en LO med min mormorsmor, eftersom jag förut i veckan faktiskt försökt mig på att scrappa några foton från hennes 85årsdag 1960.

Här skulle man ha med nyckel, öljett, kakservett och band/spets. Bilden är urdåligt fotad nu på kvällen.



Cashemere Bazzill som grund, spetsmönstrat papper från Karin Foster, ett papper från nätet. Textrutan kommer från Mirabyll, rubriken är Cardstocksticker (alma) och peel-ogg stickers (85). Nyckeln är köpt på Landstoken och fäst i ett bastband från Panduro. En liten öljett där bastet kommer upp. En bit av en kakservett i övre högra hörnet av fotot.  Det guldskimrande lövet kommer från CountryScrap där jag vann ett bloggcandy och det andra lövet är en bit från ett brunt filtband. Sedan är det en bit virkad spets också. Försöker få till lite Vintage-stil, men det är riktigt svårt.

 

Sedan var det en monokronisk utmaning också. Grönt valde jag. Grön Bazzill som bas och en bortklippt bit med pappersinfo från ett MME-papper där hÄngeln sitter på. I bakgrunden har jag använt en bit grön vellum med svirlmönster. Grattis är utstansat med Quickutz i riktigt glittrigt papper.

Och så en fråga från förra inlägget. Alfabetet jag använt till Krya-på-dig och Grattis heter Carson och släpptes som limited edition i fjol höst tror jag det var. 2 st 4x4 Revadies ligger det på. Lite härligt Västernaktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0