Några kort

I onsdags när vi inte hade någon scrapträff, satt jag ändå hemma och gjorde ett par kort. Det är till InkyWings påsk CC.

Först ut är detta:



Man skulle använda svart + den färg man använder MINST.

Lila blev mitt val. Kortstommen är svart Bazzill och de lila papperen och punchinellan är från InkyWings CC i julas.


Nästa kommer här:



Detta blev 2 flugor i en smäll. Jag fick ju ett litet kusinbarn för några veckor sedan och jag kom på att jag inte gjort något kort för att hälsa honom välkommen.

InkyWings utmaning var att göra ett kort i färgerna i deras blogg; gult, blått och grönt. I ö inga fler regler. Gul kortstomme, blå Cansonkartong med matchande blå blomma från Prima. Grön knapp i blommans mitt, stämplat skorna med grön stämpeldyna och sedan embossat med julgrönt embossingpulver. Grönt Qk-namn. Och så lite brun fluid chalk runt kanterna. Det fick man ha enligt deras frågetråd. Nu ligger kortet i min handväska för att läggas på posten i em.

Jag känner mig riktigt produktiv nu. Jag har börjat på en LO till som kan passa i CC. Får se om den blir klar i kväll (beror på hur mycket det är som är nåt att se på på TV:n)  Sedan fick jag beställning av mamma på ett kort hon och några till skulle ge till en väninna som fyller 60 år. Fick inga direkta direktiv och jag vet inte mottagarens intressen så det får jag fundera på ett tag. Till 11 maj skulle det vara färdigt.


Kommentarer
Postat av: Carina W

Hej!

Så fina kort du gjort och underbara stämplar.





Ha,en bra dag!

Kram

2009-04-22 @ 08:18:47
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0