Tre gånger.....

...höll det inte på att bli alls. Har massor att göra ikväll, så jag kände inte alls för att gå ut och gå. Men som den oxe jag är, stönig till tusen, så tog jag mig faktiskt i kragen och gick ut i alla fall. Men klockan var kvart i sju innan jag kom iväg, så skymningen började närma sig innan jag var tillbaka. Men nu är det gjort i alla fall. Skönt, för i morgon blir det inte någon promenad, då skall jag iväg på scrapträff som vanligt på onsdagar.

Det är därför jag har en del att greja med ikväll. Jag måste få förbereda för i morgon, för då skall jag visa hur man använder akrylfärger. Då är det liksom bra om de är nedpackade tillsammans med foam-stamps, papper och annat jag kan behöva, så jag inte behöver göra det i morgon bitti.

Dessutom har jag en massa foton som jag kopierat från mina föräldrars dator som jag lagt in på min dator och som nu skall "taggas" i Photoshop. Det tar ett tag, eftersom jag har så många taggar jag sätter. Det är personer, platser, olika blommor, fordon, händelser m m. Jag får ju skylla mig själv att det tar lång tid  att lägga in nya foton när jag gjort så många taggar. Men å andra sidan är det super när jag skall leta efter någon bild. Jag hittar den direkt. (nästan)

På tal om det, så har jag idag anmält mig till högskolekurs i Photoshop. Jag har sett på Scrappiz både i våras och nu i augusti att det är många som läser denna kurs på 7,5 p på distans på Högskolan i Jönköping och bannat mig själv för att jag inte anmält mig. Men nu är det gjort så nu hoppas jag att jag kommer in och får börja i januari. Det braiga är att det är videokurser på nätet, så man tar dem i den takt men själv hinner. (antar förstås att det inte får dra ut FÖR länge på tiden, men man är inte bunden en viss dag eller en viss tid)

Nä, nu kan jag inte sitta här och surra längre, nu får jag sätta fart och göra något av allt det jag har planerat. Tjing.

Kommentarer
Postat av: missFBK

Låter som du har kommit på ett bra system med fotona, nu har jag ju inte photoshop men man kanske ha samma system på datorn? Ville verkligen va med ikväll men men Mitas hälsa först. Har lagt till din blogg som länk på min nu så jag lätt hittar dig =) Ha det gott!!! Kram!!!

2008-09-25 @ 01:38:13
URL: http://missfbk.blogg.se/
Postat av: Jessi

Hej. Inte alls glad att missa kvällens "kurs" får hoppas på en repris. Hoppas att det går bra. Jessi

2008-09-25 @ 16:45:54
URL: http://jessispelargoner.se
Postat av: lenalandis

Hej Ann-Sofie!

Kul att du har anmält dig till fotoshopkursen. Jag har inte börjat på den ännu fick min nya dator först i går och till veckan kommer it killar som ska hjälpa mig att installera om det trådlösa nätverket sedan kan jag ladda ner det stora photoshop pårogrammet. En bok har jag köpt på Adlibris tror jag det var. Om det var billigast vet jag inte.

Ha en bra kväll!

Lena

2008-10-02 @ 20:16:43
URL: http://lenalandis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0