Några kort

Jag hittade några kort jag gjort som jag visst inte har visat.

Först detta som jag gjorde åt mamma som hon skulle ge en barndomskamrat.

image346
Detta är framsidan. Stämlar från hÄnglar (flickan) Magnolia (björken, biet) och Lisa Andersson (mjölkbordet). Texten utstansad med Quickutz och sedan har jag lagt på glitterlim.

image347
Baksidan med stämpel från Magnolia (biet) och  VistaPrint (min namnstämpel, självinfärgande)

image348
Och så insidan med en stämpel från Lisa Andersson.


Nästa kort gjorde jag ockå till mamma och pappa. De skulle på fest förra helgen som en av mina kusiner ordnat. Vi kom på att hon kanske skulle gifta sig, för det var så hemligt och konstigt. Så jag gjorde då ett kort "uti-fall-att". Såhär blev det:

image349
Framsidan med stämpel från Magnolia. Motivet är målat med twinglings, så det skimrar massor (syns inte här). Kronorna har dessutom fått 3D-lack på sig. Lite papper från spillbitshögen, Primablommor och -blad med halvpärlor från Blomsterlandet. Rosa brad från Panduro där jag fäst 2 små Quickutz-tags där jag skrivit deras namn (felvända på bilden). Tagsen hänger i en bit Scrap-floss. Sidenbandet med hjärtana är självhäftande och kommer från Panduro. Jättesmart, måste nog skaffa mer sådana.

image350
Baksidan med en liten bit av samma spillpapper, stämpel med hjärtan från Magnolia och så min namnstämpel.

image351

Insidan med samma hjärtstämpel som baksidans. Primablommor som gömmer baksidan av bradsen med glitterlim i mitten. Textrutan vanligt rosa papper utskrivet på datorn och där jag sedan ritat stygn runt kanten.

Detta kort gjorde jag på ca 20 min hastigt på kvällen, så jag blev faktiskt rätt nöjd med tanke på ur fort det gick.

Bilderna är INTE särskilt bra, gick inte att få dem bättre i PSE heller, men det får duga.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Och JA, de gifte sig faktiskt. Det var väl inte meningen att någon skulle misstänka det, men LITE kul  var det nog att få lämna över kortet skule jag tro.

Kommentarer
Postat av: Anki T

Jättefina kort.Det var ju roligt med bröllopskortet, att ni hade listat ut det menar jag.;D

2008-05-25 @ 09:14:40
URL: http://scrapfia.blogg.se
Postat av: Jajisses

Hej!
Du har fått ett minipris i min Vårlottning!
Maila din adress så kommer en överraskning på posten.
mvh JaJisses

2008-05-26 @ 17:51:39
URL: http://jajisses.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0