En blöt midsommar

Ja, alltså, det har regnat större delen av dagen idag.

Då har jag suttit inne med mina foton. Nu är (äntligen) alla insorterade. (Ja, utom den bunt som kom med posten nu i veckan, men det var inte så många, så det skall nog gå bra.)

Jag har också scannat in en rulle med bilder från hösten 1990. Renoveringsbilder. VILKEN TID det tar att scanna. Jag får bara plats med 3 bilder på scannern åt gången och jag scannar varje glas 4 gånger. Först en gång för att läsa in de nya bilderna, och sedan 1 gång för varje bild för att spara dem. Så måste jag komma ihåg att kolla vilket datum (om jag vet det och skrivit det på baksidan av fotot) varje bild har, annars får jag öppna locket och kolla. Jag använder nämligen datumet som filnamn, eftersom det då är lättare att sortera dem rätt i Photoshops sorterare sedan. Dessa bilder låg kvar i kuvert och då går det ändå LITE fortare än med de bilder som är insatta i album, för de måste jag ju plocka ur och i också.

Det blir nästa projekt. Har ett album från 1989 som ligger näst i tur att scannas nu. Inga datum på flera av dem, men de ligger i alla fall i rätt ordning och det är inte dåligt det.

Alla 4 Cropper Hopper lådor börjar bli fulla nu. Eftersom mängden foton jag tar (och framkallar) har ökat betydligt med den nya kameran, så är det inte säkert att den sista lådan ens räcker året ut. Hoppas att de har att sälja på mässorna i höst, så jag kan komma undan utan frakt. Eller, så får jag sätta en väldig fart på mitt scrappande, så jag kan plocka ur lite bilder också och inte bara plocka i hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Du è redig du som fixar dina kort.

JAg har gammla kort i lådor å lite överallt :o/

2008-06-22 @ 13:06:56
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0