Vårtecken

Ja, kan man scrappa vinter, kan man väl scrappa vår....

Den här började jag på igår, men kom inte på vad jag skulle dekorera med. Jag hade famme en massa band och jag vet inte allt, men så i morse kom jag på, att jag måste ju ha NÅGON blomma som matchar i färg. Och det hade jag ju...



Nu har jag vågat mig på att skära ännu mer i fotot. Jag satt igår kväll och bläddrade i nya Creating Keepsakes (augustinumret) och hittade ett foto av vad jag tyckte såg ut som lupinblad med droppar i. Det hade jag ju liggande, så ut i kortlådan för att kolla. Men då dök detta tulpankort upp i stället. Så kan det gå. Jag har skurit det i 1" stora bitar och klistrat dem på grön cardstock. Lite av ett pillgöra, jag som har så svårt att få saker att sitta rakt. Bakgrunden är härligt skimrande gul och inte blekt beige som det ser ut här.

Kanske saknas det något i nedre högra hörnet. Jag kan inte bestämma mig för om det gör det eller inte....

Jag har använt:
Bazzill bling november (gula)
Bazzill julip (gröna)
Rubriken är stansad med Indigo classic
Dekorationerna är en slaktad tygblomma (inkl plaststjälken) samt
Quickutz fjäril RS0172 i gul Canson och brun Bazzill + lite fluid chalk blie iris
Övrigt: svart penna Gelly Roll fine
grön penna Zig journaling & Title 0,5 mm evergreen

Kommentarer
Postat av: Jeanette F.

Den gilla jag,gôr fin ju!!!!!

2008-07-19 @ 21:41:02
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/
Postat av: Jessi

Mysiga och varma färger, för att inte nämna vilken vacker blomma. Ha det gott Jessi

2008-07-20 @ 18:22:01
Postat av: isingen/Marie

Jättefin tyckte jag din tulpan bild var. Kanske ett par myror i nedre högra hörnet?

2008-07-20 @ 19:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0