Scrappat vinter mitt i sommaren

Jag stack ner handen lite på måfå i kortlådan och fick upp ett gäng foton. Tänkte att det kunde vara lika bra som vilket annat sätt som helst att välja bilder att scrappa på. Det jag fick upp var vinterbilder från tidigt 1966. Jag hittade rätt snabbt ett bra bakgrundspapper och sedan gick det rätt snabbt med resten. Det enda som tog lite tid var textrutan. Den skrev jag om tre gånger innan det blev acceptabelt. Jag fick från början för mig att jag skulle skriva med vit penna, men det blev inte alls bra, så det fick bli silverpenna i stället. Lite svårläst om man inte vinklar det rätt, men med vita pennorna såg det alldeles för kladdigt ut.



Det är min första vinter som skolbarn (förskola fanns inte på den tiden, i alla fall inte på landet där jag bodde) och det är min bror som skottar snö. Visst var det väl mer snö förr i tiden.

Jag har använt:
Cardstock: Panduro Christmas Collection; Winter
Rubriken är delvis "inbyggd" i papperet + Biljetttagstans från EK Success, gjort 2 hål med tång rektangel från Panduro Vit penna från Sailor.
Dekorationer är snöstjärne-rubons (4 st) från Clover, övriga snöstjärnor i papperet.
En garnbit (tradera?)
Journaling med silverpenna på en bit blå Bazzill
Chalk från Queue, Blå iris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0