Nytt scrappat

Jag får äntligen visa lite av det jag har scrappat i veckan.

Först ut är denna jag gjorde av en förstoring jag gjorde inför utställningen. Denna bild var dock aldrig tänkt att den skulle vara med där, den beställde jag stor enbart för att jag skulle scrappa den.



Det är Ferguson - knäppgöken som själv försåg sig med vatten när han blev törstig. Jag skrev också lite om seden att dricka brunn för några hundra år sedan.

Jag har använt:
Cardtstock Bazzill + svart spillbit
Rubrik: Quickutz Indigo Classic
Thickers accents från American craft (parenteserna) som jag fick i födelsedagsswappen
En rubon från Hambly, vintage corner black

Nästa LO är denna:



Mera katter. Detta är en kattunge som vi hittade i ladugården Ruths sista sommar i livet. Vi kunde ju inte ta in den då, det hade nog blivit för mycket för Ruth. Men visst var den vacker, man får bara försöka låta bli att tänka på vad som har hänt med den...

Troligen har det ett halvsyskon till Ferguson och Frida, för det verkar vara samma mamma som återkom ifjol och la sina kattungar i ladugården.

Jag har använt:
Bazzill bling, nya september, till botten
Bazzill (blå) till fotomatta
Rubriken är Thickers vinyl stickers "sprinkles", också som jag fick i födelsedagsswappen
Journalingruta stämplad med Autumn Leaves "frolic" med svart impress och målad med Zig journaling o Titelpenna i blått. Stämplat på spillbit i vitt. Desutom lite Stickles glitterlim i "waterfall" Blå sakura gelly till texten.
Dekroationer 3 st blingstenar inköpta i leksaksaffär "colorkids"
Till sist har jag använt en skiss från utmanarverkstan.se

Det var lite av det jag hade gjort. Har lite till, men det får komma senare. Något skall skickas iväg och jag vill att det skall nå mottagarna först.

Nu skall jag gå ut och försöka dra nytta av det vackra varma vädret. Nu när jag skall ha semester så har de ju lovat regn från i morgon.

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej vad flitig du varit då!Fint.

Ha en trevlig semester- jag jobbar en vecka till.

2008-07-05 @ 21:35:00
URL: http://scrapfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0