Några bilder från söndagens fotosession

I söndags var några från Fotokursen ute och fotograferade. Det var ju en härlig dag med solsken hela dagen. Lite småsnålt blåste det dock, så fingrarna blev lite frysta, men vad gör man inte för konsten.


Först blev det några foton på vass som stack upp ur iskanten. Det bästa av dem tror jag blev detta.


image279


Sedan höll vår kursledare upp ett av stråna en bit framför och jag ställde in fokus på det. Snyggt när det blåste lite i vinden och solen lyste genom axen utan att bakgrunden stör.

image280

En känd butiksägare är med på kursen. Här njuter vi av solen under fikapaus.

image281


Några grillade korv vid den iordninggjorda grillplatsen. Jag tog en bild på kummunvapnet genom grilldimman.

image284

Sedan utsikt över sjön. Jag har inte fixat något alls med fotona, så horisonten är sned. Det var lite knöligt på berget där vi stod (som om det skulle vara en ursäkt när man använder stativ!!)

image282

Linda var där med sonen som fantastisk villig fotomodell. Han spikade på en gammal stock medan fotograferna krälade omkring runt honom. (Det är killen i rött längst till höger). Undrar vad han tänkte om tokiga vuxna!!

image283

Några av mina bilder på killen:

image286

image287

Ja, det var lite av de bilder jag tog i söndags. Så fort det blir fint väder (och jag är ledig) så får jag ut och träna mera. Jag inser att det är träning och åter träning och fota MASSOR som gäller för att lära sig ta bra bilder och framför allt att lära sig en helt ny kamera.


Kommentarer
Postat av: lenalandis

Oj vad många fina foton du har tagit! Blir avundsjuk måste ta mig tid och fota lite jag med. Hoppas fotokursen kommer igång här också i mars jag vill lära mig mer!
Måste köpa ett stativ också har du ett stativ med tre ben eller bara ett ben?
Ha det gott!

2008-01-31 @ 11:18:13
URL: http://lenalandis.blogg.se
Postat av: Annika

Härliga bilder ! Du verkar kunna massor redan efter bara två gånger.

2008-02-01 @ 09:20:02
URL: http://annjo3.blogg.se
Postat av: Linda Dekorerar

Ja, visst var det kul.
Utan kamera men med modell så fick jag ju jättemånga fina kort,ändå.Tack!
Roligt att du fick med en bild på alla när de skulle forografera Axel.Såg ganska kul ut!!!
Syns snart igen / Linda

2008-02-01 @ 17:42:31
URL: http://www.lindadekorerar.blogspot.com
Postat av: Viktoria

Hej Annsofi..
Såg kul ut med fotokurs. Älskar att fota.Har aldrig gått kurs men det vore inte så illa, skulle vilja lära mig mer med ljussättning och så..
Du vet väl att webshoppen har öppnat nu..

Kram
Viktoria

2008-02-07 @ 22:36:38
Postat av: Anki T

Hallå jag vill se fler av de nya fotona!!!
Vi ses imorgon.

2008-02-11 @ 22:37:53
URL: http://www.scrapfia.blogg.se
Postat av: Paula/Dekorera medmera

Vilka läckra bilder du har tagit! Verkligen!(hm, med undantag av ett...)
Så roligt det är att fota nu, när man börjar först grekiskan.
Ha det gott! Paula

2008-02-13 @ 22:57:56
URL: http://dekoreramedmera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0