Det händer en del, men inte här....

Jodå, det händer allt en del, men jag har varit dålig på att uppdatera min blogg.

I helgen bet jag sönder min framtand, så både på måndag och på tisdag har jag varit hos tandläkaren. Jag har en ca 30 år gammal krona på framtanden som gav med sig, det ramlade bort en rätt stor bit ur den.

Nu är resten av kronan bortborrad (AJ) och avtryck är tagna för att skapa en ny krona. En provisorisk plasttand sitter på tandpiggen nu. Det är bara att hoppas att den sitter kvar tills den nya kronan är klar att sättas på plats.

Igår var jag tvungen att ta bedövning, det skulle borras upp mot tandköttet och för att det inte skulle blöda så mycket så ville tandläkaren bedöva. Han fick väl göra det då, annars gillar jag inte att ta bedövning. Har hellre ont den lilla, lilla stunden för borrningen än att ha ett slappt, pirrande ansikte i flera timmar. Tycker det är jätteobehagligt när bedövningen släpper. Men igår var det kanske bra, efter att bedövningen släppt så fick jag jätteont i tanden. Fick av en snäll arbetskamrat ett par Ipren och efter några timmar blev det uthärdligt igen. Idag känns det lite svullet i tandköttet och gör inte så ont längre. Men försiktig måste jag vara när jag äter osv.

Igår var jag också på det första tillfället på den fotokurs jag börjat på. 5 tillfällen skall vi gå med 3 veckor emellan. Mellan varje tillfälle skall vi ta ca 300 foton och välja ut ett bra och ett mindre bra att ta med sig för bedömning och diskussion.

Man skulle välja vilken typ av foton man ville ta. Det var svårt, det är ju alla, typ.
Till sist blev mitt val natur, med inslag av macro. Min lilla kompaktkamera lämpade sig nog bäst för det om jag fattade rätt. Sedan är "det glömda rummet" rätt spännande också. Det kan innefatta allt från nedgångna gamla hus till en konservburk som ligger i naturen och rostar, dvs allt som vi människor lämnat efter oss och inte längre använder.

Igår var det annars rätt mycket teori om slutartider och bländningar osv. Det var länge sedan jag hade en susning om ungefär vad det handlade om (typ när jag hade min förra systemkamera på 80-talet). En del kunskap blir liksom helt raderad från hårddisken. Konstigt va!

Jo, så var det ju det däringa med kameran då. Min lilla jättefjuttiga kompaktkamera som jag köpte just för att den var så liten och kompakt, kändes rätt fel igår. Inga bländarsteg och slutartider där inte, "bara" många olika färdiga program att välja. Nu är väl det iofs rätt bra om jag kommer mig för att välja olika program, för som det är nu, så använder jag för det mesta bara Auto. Kunskapen igen!

Nåja, idag har jag varit på möte i Göteborg hela dagen och på hemvägen tänkte jag att jag kan väl i alla fall gå in på Elgiganten och kolla om de har några systemkameror som man kan få känna och kolla lite på. Och det hade de ju. Och då slutade det ju med att jag gick ut och hade köpt en! Fast jag egentligen inte skulle. Just nu sitter batteriet på laddning så i morgon skall det bli spännande att testa om jag klarar av den.

Ikväll var det scrapträff (som vanligt på onsdagar). Jag hade dock inte ro att sitta kvar till slutet, utan åkte lite tidigare för att packa upp min nya leksak. Jag hade lovat att stansa ut lite text  med Quickutzen åt en arbetskamrats syster, så det gjorde jag + att jag målade lite uppstämplade motiv, men inte så länge.

Bla bla bla...

Nu är det absolut dags att gå och lägga sig om jag skall orka upp och till jobbet i morgon. Men snart är det helg igen och då hoppas jag det blir fint väder så man kan gå ut och fota lite. Inte som idag när det ramlar ner snöblandat regn från himlen som lägger sig och gör frusna vägbanor till livsfarliga isbanor.

Javisst ja, jag har fått kommentarer om distressmålningskursen hos Paula på Dekorera med mera. Linda Muhr kommer och visar hur man målar med distresser. DIT skall jag såklart. Skall bli jättekul.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej hur går det med kameran? ha de Emma

2008-01-24 @ 11:22:41
Postat av: Anki

VAAAAAAAA köpte du en ny kamera????
Vilken sort?Canon va?Ska bli spännande att titta på den!
Anki

2008-01-24 @ 20:18:11
Postat av: carina

ja jag vill med veta vad du köpte för camera och så vill jag veta allt om kursen. jag skall titta förbi på onsdag har förhoppningsvis redan då kommit undan giset skall i alla fall på undersökning tidigare den dagen. Ha en trevlig helg

2008-01-25 @ 21:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0