Lite tidiga kvällsbilder.

Idag när jag kom hem från jobbet, runt fem, halvsex, så tog jag med kameran en sväng bak ladugården för att se om jag kunde komma åt att fota solnedgången hyfsat utan massa skräp i vägen.

Såhär blev resultatet, jag lät tallarna bilda förgrund och mellangrund (heter det så). Kanske kan man skymta en gärdsgårdsstolpe också då jag stod precis i gränsen till grannen:image296



Sedan gick jag runt lite och kollade efter annat att fotografera och hittade denna lilla keramikgrej till elstänglet från förr.
image297



Det började bli ganska mörkt och vantarna låg kvar i bilen, men ytterligare en bild bjuder jag på. Det är INTE jag som stått snett med kameran, utan faktiskt skjulet som lutar såpass mycket. Vilken dag som helst kan det ramla ner. Man kan undra vad DENNA keramikgrej haft för funktion en knapp meter upp från marken. Men det kanske varit staket på den också, man var bra på att ta tillvara saker förr i tiden.

image298


Jag tror det har gått in det där med bländardjup nu i alla fall.smiley

Sådana här bilder bli det ju inga om man bara använder Auto-läget på kameran. Sedan tror jag nog att jag kommer att använda det ibland i alla fall, när jag inte får till det på annat sätt, eller om jag inte har tid att stå och mockla med inställningar, utan bara snabbt vill ha en bild.

Jo, förresten, jag måste visa en bild som jag tog en eftermiddag för några veckor sedan när jag åkte hem från ett tjänsteärende. Åkte förbi ett litet vattenfall eller vad det var och kände att jag ville testa att fota rinnande vatten.
Här har kameralinsen stått öppen i hela 20 sekunder (ja, jag hade stativet med mig) Blir det inte häftigt mystiska vågor.

image299

Jämför bilden där slutartiden var 2,20 sekunder (som också är rätt lång tid)

image300

Det var allt från mig idag.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Fina kort du tagit.
Gilla de bilder du tagit på vattnet å bron.

2008-02-26 @ 11:55:00
URL: http://jeanfredrik.blogg.se
Postat av: Anki T

Hej, här var det mycket fina foton att titta på.Roligt att fota!! Det var inget vidare väder i söndags.Hur gick det med förkylningen? Den blev inte värre väl!
Ses kanske en stund på onsdag.

2008-02-26 @ 21:03:37
URL: http://www.scrapfia.blogg.se
Postat av: sari

vilka vackra bilder!! Ville bara tacka för fina ATc som kom idag!

2008-02-28 @ 11:20:06
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Lena(lenalandis)

Oj oj oj vilka häftiga bilder vad duktig du är! Det verkar vara en riktigt bra kurs ni går. Här i Åmål måste vi få ihop 4 st deltagare till för att det ska bli någon kurs. Har satt upp lite lappar om kursen så jag hoppas fler anmäler sig. Hoppas det snart blir varmare så man kan gå ut och ta kort utan att frysa fingrarna av sig. Ha en trevlig helg!

2008-02-29 @ 18:03:31
URL: http://lenalandis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0