Och så ett par alster också när jag ändå håller på

I veckan har jag gjort en LO klar. Såhär ser den ut.

image328

Det är sonens andra jul (den första var han bara en månad). Han gav sig på och pillade med julgransbelysningen. Inte visste vi då att han skulle bli elektriker när han blev stor.
Papperet i botten är från Carolee och det blåa från Panduro. Tången är en dekoration som jag inte minns var jag köpt och så är det en bit av en sladd till en trasig högtalare. Rubriken har jag gnuggat dit med Rub-ons. Bläähh! De bråkade väldans med mig, det blev bokstäver överallt där det inte skulle vara.

image331

Detaljbild. TIll vänster om "jag"  blev det några extra bokstäver och vid "ska" har det också varit extra bokstäver som jag skrapat bort med skalpell, med risk att skrapa bort all färg från fotot. Morrrh!

image332

Det här kortet är gjort med stämplar från High Hope som jag såg på Chruss blogg och blev så förtjust i att jag var tvungen att leta upp sidan i Kanada och beställa några stämplar jag också. De hade MASSOR av fint. Och det var inte särskilt dyrt heller nu när dollarn är så låg (man kunde betala med US-dollar). Målat med de få Promarkers jag har och sedan sprayat Misty silverspray ovanpå, så det glittrar fint. Blomman är en stans, bladen Quickutz och kvistarna en fernstans. I blommans mitt är det en halvpärla från Blomsterlandet och så har jag chalkat med torrchalt på bakgrunden och fluid chalk runt om.

SÅ, det var vad jag hade att bjuda på för denna gång. Natti natti.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tänk vad det kan visa sig tidigt vad man ska bli när man blir stor :o)
Kortet gilla jag ,gôr fint. De är ju så fräcka,,hönerna.
Jag kommer inte i kväll.Ska till Näl å operera ut porten.Ha en trevlig kväll.

2008-04-23 @ 07:37:36
URL: http://jeanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0