Måndag igen och några gjorda LO:er.

Då var det måndag igen. Det märks på jobbet, mycket mer att göra på måndagar. Idag har min dator på jobbet krånglat, så jag vet inte vad. Inte lätt att sitta i suport-telefon när man inte har tillgång till applikationen där jag byter lösenord åt folk. Inte heller kunde jag öppna några pdf-filer eller Word-dokument eller andra filer för den delen. Det är en stor del av jobbet att ta emot pdf:er, så jag har verkligen varit handikappad idag. Inte direkt läge för ominstallation av datorn heller, när telefonen ringer oavbrutet hela dagen.

Jaja, hoppas jag får hjälp med detta i morgon.

Jag visar här något roligare i stället, några LO:er som jag gjorde förra helgen när vi hade scrapträff i Högsäter.

Denna gjorde jag utifrån en LO som Paula från Dekorera med mera hade med sig. Jag är faktiskt rätt nöjd med den.
Alla papperen utom det brunbeiga är från Dekorera med Mera, det papperet låg bland mina påbörjade ark. Det läckra sidenbandet med hjärtan är också köpt av Paula, liksom hjärtstansen från EKSuccess som jag använt. Hjärtana är färgade med Fluid chalk runt om. Blommorna kommer från Prima, en blandpåse jag hade med mig.
image317
Detaljbild på blommorna och bandet. Tack Anki för halvpärlorna.
image318

Nästa LO jag gjorde nästan klar är denna från mitt första skolår. Jag har satt dit katedern efteråt. Tyckte det blev så tomt på ena sidan. Jag hade för mig att jag hade några Joleés liggande, och det hade jag..... Den passade ju bra här.
Här har jag använt MajaDesign-papper som bas. De är ju så ljuvliga. Nu väntar jag på att det skall släppas fler kollektioner av hennes papper. Jag har hört att det är på G.
image319

Närbild på dekoren:
image320

Sedan när jag hemma ändå höll på och rota bland stickers och dekorationer som jag köpt på Tradera det första året jag scrappade, så dök det upp en stor 3-D sticker föreställande en kamera. Perfekt till nästa LO som jag satte igång att göra. Detta var några av de färskaste foton jag har liggande, så det var rätt skönt med variationen på drygt 40 år mellan bilderna. Denna handlar om fotokursen jag går nu under våren.
Det är Bazzill-papper rakt igenom. Datumtagen är av chipboard som jag klätt med det röda papperet. Även ramen runt killen på vänstersidan är en chipboard som jag målat med Fluid Chalk och satt på lite rött glitterlim. Den sitter där för att visa var på de bilderna vår fotomodell befann sig.
image321

  

Denna LO gjorde jag under veckan som gick och den blev helt klar i helgen efter att jag fnurat ut NÄR bilderna var tagna. 1958 blev det när jag räknat en stund, så det blev tillbaka några år i tiden igen.   :-)

Dessa papper kommer från månadspaket  från i höstas från Skaparlusten, även sammetsbanden var ut det paketet. Garnet i tagen kommer från Garnglad och metallblomman är en eyelet som jag köpt på Tradera. Jag har även använt mönstersax på denna LO. KORS i taket, det var LÄNGE sedan den användes. Jag försöker använda lite gammalt på varje LO jag gör. Det är inte alltid det lyckas, men här försvann i alla fall en gammal Eyelet från gömmorna.
image324

Ja det var väl det nya som jag har klart för tillfället. En LO ligger påbörjad på skrivbordet, men jag får grunna lite till på den innan den är klar.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Å vilka fina LO:s du gjort,du är så duktig med färger å stil.
Gillar skarpt bröllops LO den är sååå fin.

2008-04-15 @ 11:39:00
URL: http://jeanfredrik.blogg.se
Postat av: Linda Dekorerar

Festlig LO på Axel.Han ser riktigt glad ut trots allt stoj.Härliga färger oxå.
Fast den på alla kursdeltagare som fotar är inte dum ;-).Bra med ramen där på fotomodellen,då ser det inte helt tokigt ut med alla krypande fotokursare.

2008-04-16 @ 21:03:23
URL: http://www.lindadekorerar.blogspot.com
Postat av: Chruss

Underbara LO's - det där fina skolpapperet är ju helt underbart!
Gillar dina foton längre ner också!

2008-04-19 @ 18:32:09
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0