Fotoväder igår eftermmiddag.

Igår när jag kom hem från jobbet tog jag med kameran ut en sväng och fotade. Vi har en gräsmatta som är helt blå av Scilla. Dock är det väldigt svårt att fånga den rättvist på bild, Fler försök får göras med det.

Tog en sväng runt på gården för att leta motiv. Våra 2 nyfikna katter följde mig på lagom avstånd.

Här har Frida hittat ett cementrör som såklart måste undersökas. Vi har på kursen pratat om bågformade linjer och vad kan väl vara mer bågformat än en cirkel? Ett foto hann jag med att ta innan hon kollat klart och gick på vidare upptäcksfärd. Jag har använt zoom/teleobjektiv här så det blev lite störande strån i förgrunden.
Jag har några bilder i en serie där hon smyger på Ferguson. Kanske lägger jag ut dem också, men de måste ju minskas i storlek först för att passa webben.

Blog Image

Ferguson måste ju också vara med på bild. Detta tog jag med teleobjektiv, så han är inte medveten om att jag tar det. Han hade säkert inte suttit så och spanat i så fall, då hade nog jag varit mer intressant.

Blog Image

En tom ladugård där ljuset silar in genom fönstret.

Blog Image

Ja, det var dagens bidrag från mig. Det blir mer foto än scrapping nu märker jag. Men man måste ju passa på att njuta av det härliga vårvädret. Scrappa får jag göra när det regnar eller så...

Kommentarer
Postat av: Anki T

Nattuggla kan du vara själv!
Fina kort på katterna.
Vi ses

2008-04-25 @ 08:58:07
URL: http://www.scrapfia.blogg.se
Postat av: Jeanette

JAg är sååå avundsjuk på er med alla fina kort ni tar. När jag såg kortet på Frida men strå i förgrunden så kom jag att tänka på ett kort jag tog på Skrållan,ska leta upp det å lägga ut för det är jag lite stolt över.
HA en trevlig helg.

2008-04-25 @ 11:59:13
URL: http://jeanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0