En gammal bild

Eftersom jag går fotokurs så blir det mycket fotande nu, men en del av de bilder  jag tar är rent bedrövligt dåliga. Testar inställningar hit och dit och knäpper massor av bilder, flera exakt lika, flera suddiga och ett och annat som blir rätt bra. Nu är det kanske inte så scrappvänliga bilder de jag tar som kurs-foton, utan det är mer blommor, kyrkan, katter som snurrar runt mig och gamla bortglömda saker runt gården. Visst, en del kan jag nog tänka mig att scrappa, men inte 20 bilder på samma detalj på en harv ur lite olika vinklar, olika ljus, avstång etc.

Men så sitter jag samtidigt och taggar bilder jag scannat in. Jag har massor av olika taggar på de bilder jag organiserat i Photoshop Elements. I samlingen kom jag idag  åter igen till en bild som jag är rätt nöjd med. Den tags med min gamla (fast DÅ var den ny) analoga systemkamera i september 1982. Jag fick för mig att jag skulle ta en rulle med svartvita bilder om utifall att färgbilderna blev förstörda med tiden. Så jag har 36 svartvita bilder från hösten -82. Annars är det bara färgbilder som faktiskt HAR förändrats i färgen genom åren.

Här är bilden:

image316

Modellen i fråga var lite drygt 9 månader när bilden togs. Är han inte söt där han sitter i badbaljan på köksgolvet och suger på tvättlappen?!

Denna bild har jag framkallat i stort format, för den skall scrappas så småningom.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det är ju såååå fint det kortet.
Du va redan då en proffsfotograf ;o)
Ses i morron på träffen.

2008-04-08 @ 19:16:19
URL: http://jeanfredrik.blogg.se
Postat av: Chruss

Hej! Tack för din gulliga kommentar i min blogg! Den värmde så gott!
Sen bara måste jag kommentera det där underbara sv-vita fotot - det är helt underbart!!!
Det finns något i sv-vita kort som inte kommer fram på färgkorten riktigt - jag står hellre framför sådana kort o kikar än på färg...ålderstecken kanske..
Ha det gott!

2008-04-13 @ 20:21:41
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0