Missade ett litet ord igår.

Det kom upp ett nytt litet ord igår eftermiddag (kväll vid 1/2 7). Jag missade det eftersom vårt bredband var nere igen. Trögt. Ordet var MELLAN och det hade jag ju redan i våras förberett att jag skulle göra en LO om. Alltså "mellan hägg och syrén" Vi har ju båda buskarna på tomten. Det hade varit gjort i en grisblink att få en sådan LO klar, men jaja, inget att göra. Jag har fortfarande delad ledning på topplistan (som nu är bortplockad från sidan, vilket jag tycker är lite tråkigt)

Ja, så är det veckans ord också som jag går och grunnar på. Har haft flera idéer som jag förkastat. Ordet är LIKSOM. Sug på den ni. Det finns inte ens med i SAOL. (Svenska Akademins OrdLista). I alla fall inte i den jag har från 1980-talet. Men har jag funderat ett tag brukar det ju komma upp nån idé till slut i alla fall. Sista inlämning är ju inte förrän på tisdag, så tid finns faktiskt, liksom....

Idag kom det upp ytterligare ett nytt extraord. PARAPLY. Var får de allt ifrån? Jag fick i alla fall en idé: Jag hade fått mina varor från Oriflame igår och däri låg ett alldeles nytt paraply för demo. Detta tillsammans med kattungarna åkte ut på altanen och så fram med kameran. Det är en väldans tur att jag har fotoskrivare. Annars hade ja väl fått leta bland gamla foton. Ett kort på en paraply borde definitivt finnas bland alla bilder.

Idag är det också CyberCrop på Scrappiz med en massa utmaningar. Jag skall väl försöka få till någon tycker jag. Det håller på tills i morgon kväll, så de är ju tid fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Synd att du missa!!!!!

2007-09-01 @ 19:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0