Mässbesök

Igår var jag på mässa hela dagen. Vi åkte hemifrån vid 9-tiden och var hemma igen runt 8 på kvällen. Fyra "tjejer" som gjorde Göteborg. Det var mycket att se på och mycket att köpa och en väldig massa människor, i alla fall under förmiddagen. Mycket pengar gick det åt också, men när man kommer hem med några få kassar undrar man ju....

Fast det är klart, jag köpta inte så mycket STORA saker denna gång. Inte så många papper som jag brukar köpa och inte nåt större än en stans annars. Omonterade stämplar och annat smått tar ju ingen plats.

Här kommer lite halvdåliga bilder på det jag köpt:

image180

På Scrapperiet.se började jag handla. Här prövade jag att köpa ett paket med 10 st mönstrade papper för 40:-, sk Grisen i säcken. Ett Bazillhjärta, ett scalloped Bazill i vitt, ett annat scalloped papper i grönt och ett embossat vitt papper vardera 10:-/st åkte också med. Sedan var det rea på 7Gypties stämplar, så det blev 2 st sådana, har en sedan tidigare som jag gillar. Några blad för journaling, zigzagband och rhinestonestenar åkte också med.

image181

Fortsatte med att besöka Stämpelboden och kolla in deras nya kollektion med bla julstämplar. Fyra stycken åkte med mig hem; tomte, tomtemor, snögubbe och en liten nisse som kikar fram bak knuten. Min första dabber, lite handgjort papper till extrapris och så ett album med 20 fickor till för 115:-. Det kunde jag ju inte motstå, de jag har börjar bågna nu.

image183

På ScrapHouse hade J (tack för hjälpen) letat upp hörnstansen som jag letet efter i nästan ett år, men inte velat köpt den gång jag hittade den på nätet pga frakten. Nu är den min, tillsammans med ett fint band. Inte så billig kanske, men vill man gärna ha något, så betalar man väl...

image184

Gult glitterlim (alltså inte guld) har jag saknat. När det var 4 flaskor för 100 kronor så blev det även koppar, grönt och en lilablå färg.

image185

Från Scrapbook etc köpte jag 10 st papper med fina motiv på. En del så fina att jag säkert inte har råd att använda dem.

image186

Landstoken hade 10 % på allt i sin monter. Här köpte jag några av de nya "Bubbar"-stämplarna och en stämpel med en skylt som jag spanat på ett tag. Dessutom ett ark EZ-mount och ett par förpackningar med Cellouid-kuvert. Användbart och bra!

image187

Forma Hantverks nya svenska papper var ju ett måste. Tyvärr var ett av dem redan slut när jag kom dit. Men förhoppningsvis kommer de till någon mer mässa jag kan besöka. 7 av 8 papper blev i alla fall inköpta och ett litet paket med tunna chipboards i matchande färger. Inga stämplar här denna gång. Jag måste ha varit snurrig när jag var i den montern. Såg ju några stämplar som väckte ha-begär.

image188

På Easer blev det några Bugs-stämplar, bla ett alfabet, Mönstrat papper för 4:-/st och Cardstock 10 st för 35:-. Dessutom mer EZ-mount.

image189

En sväng till Scrapperiet.se igen resulterade i ett scalloped Bazill till, 2 ark med sammetsmönster, en fågelsticker, ett par flaskor akrylfärg från Making Memories och ett gäng mönstrade papper. Hittade bla några härliga papper med gamla amerikanska bilar på. Kan nog komma till användning.

Det allra sista jag köpte innan hemfärden var ett ark med stickers från Penny Black. Vi hade innan varit på make and take och gjort ett fint kort med dessa stickers och mimiminiglaspärlor. Hur läckert som helst och väldigt enkelt (när man vet hur man gör). Dessa hamnade i kassen innan vi åkte hem:
image182

Ja, det var vad mina kassar innehöll. En hel del, fast det inte kändes så mycket när jag åkte hem.

Kul att packa upp och klappa lite på sakerna såhär dagen efter i lugn och ro.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Varsågod...roligt att kunna hjälpa dig nångång.
Det va lite i dina påsar,,ja.
Det va det i mina åxå.
HAr suttit å klappat på mina prylar idag ;o)
Stansat,monterat å pillat.
TAck för en trevlig dag i går på mässan.

2007-09-16 @ 21:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0