EXTRA UTMANING #7PARAPLY

Denna utmaning hann jag med i alla fall efter att ha missat gårdagens. Här kommer min LO om paraply. Tur jag har färgskrivare, nu åkte kattungarna ut i regnet för att fotograferas under ett paraply.   :-)  Det var enklare än att sätta sig och leta igenom en massa gamla bilder efter paraplyer, inte för att jag tror att det saknas när man bor på denna breddgrad, men det blev roligare såhär, man kan ju försöka minnas sommaren 2007 för något annat än BARA regn.

Här är den i alla fall:
image174

En sommar för Paraply

Denna sommar år 2007 kommer nog att gå till historien som en riktig paraplysommar. Under mina 5 veckors semester var det nog inte 5 dagar utan att det kom en regnskvätt.
Just när min semester var slut så blev det en fin vecka, innan hösten smög sig på, redan i slutet av augusti. Vi kommer nog också att komma ihåg sommaren -07 för att vi då fick våra 2 nya katter; Fergusson o Frida.
AO 07-09-01

Titeln syntes inte först, så jag kladdade på lite akrylfärg där och det slutade med att jag kladdade akrylfärg på "allt" som låg på skrivbordet. Men det passade ändå rätt bra, för papperet hade redan vitt "kladd" runt om. Titeln fick jag fundera ett tag på, hade först tänkt skriva Paraplysommar, vilket nog hade varit bättre svenska, men så får man ju inte använda ordet i böjd form eller ändra det på annat sätt utan bara så som det är skrivet i utmaningen. Men regler är ju till för att följas, så då fick det bli "en sommar för paraply" i stället, vilket det ju faktiskt har varit. :-)

Nu skall jag se om jag kan ta mig an någon mer utmaning från Scrappiz.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Denblev ju jätte fin.

2007-09-01 @ 19:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0