Ett litet ord #9 NU

Sådär nu är mitt bidrag till Ett litet ord denna vecka klart.

Återigen blev det inte alls det som jag tänkt från början. När jag satt och letade foton till min första idé dök denna förskrämda krokus upp, och så fick jag en ny idé. Bilden är ju inte alls från nu, utan från 1982, men det hoppas jag inte har något betydelse, för då var det ju nu.

Såhär blev det till sist:

image191

NU är det vår!

Nu är det vår, för nu har min krokus kommit upp. Några förskrämda vintergäck skymtar gula i bakgrunden också! Jag satte massor av lökar hösten 1980. Våren 1981 blommade nog hela 3 st krokusar med sammanlagt 5 blommor. 1982 ser resultatet ut såhär. En stackars lök som vågar sig ovan jord. Det är bara att konstatera: Jag har inga gröna fingrar och jag lär aldrig bli någon trädgårdsmästare!

Om du vattnar den och den dör
Då är det en planta.
Om du drar upp den och den kommer tillbaka
Då är det ogräs.
//Gallagher

Jag har klippt ut bokstäverna N och U ur befintliga bokstäver i det lila papperet och "är det vår! är stansat med Qk Marisa mini. Det lila papperet kommer från Daisy D´s och heter Sidewalk chalk Letters.
Blommorna kommer från YouDo och har fått lite gult glitterlim i mitten. Sedan har jag snurrat en liten länk av garn från klubb Garnglads juni 2007-paket. Återigen har jag använt den nya hörnstansen från EK Success som jag köpte på mässan i helgen.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Snygg den blev.

2007-09-18 @ 10:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0