Ett litet ord # 8FÖRR

Igår gjorde jag också klart veckans ord i ett litet ord som var FÖRR.

Hade en idé som jag gått och grunnat på sedan i torsdags när ordet kom upp, men sedan när jag skurit till fotot, plockat fram papper etc, så bläddrade jag bland dekorationer och däribland hade detta foto hamnat. Det är till min BOM som har ett "hål" just där denna skulle sitta. Har hoppat över denna bild eftersom jag inte visste så mycket om den. men nu blev den i alla fall scrappad. Det var skönt.

image179

FOTO FRÅN FÖRR

Det enda jag vet om detta foto är att det är taget vid ett herbre i Hälsingland någonstans. Ingen kan minnas när eller varför vi var där. Fotot satt i mitt barndomsalbum och det är ju i alla fall en fin byggnad jag står framför. Någon gång på sommaren är det nog taget, troligen 1962.

Så var texten på denna LO.

Väldigt mycket info om DET fotot.  :-) Men så är det ju ofta med gamla bilder. Jag minns inte själv något om denna resa och de jag frågat minns inte heller. Har bilder i mina senare album också som jag inte skrivit vad de föreställer. Scrapbookingen är ju en välsignelse på det viset, att man faktiskt skriver om vad bilderna föreställer och inte bara (i bästa fall) sätter in dem i ett album utan att ens ha dem i kronologisk ordning.

En hel del forskande har det fört med sig att scrappa. Får passa på att intervjua gamla släktingar så länge de finns kvar och minns. En del svarar glatt, andra blir nog rätt trötta på mig när jag kommer och frågar om en massa som hänt för massor av år sedan och om personer som för länge sedan lämnat denna jord. Men det jag lämnar efter mig till min son och hans eventuella efterkommande ger förhoppningsvis lite information om var de kommer ifrån.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vad fin denna LO blev.
Lyckats med färgerna...som vanligt ;o)

2007-09-11 @ 11:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0