Dumma telefon och dumma bredband.

Efter att det regnat och blåst på måndag så fick vår telefon spader igen på tisdag. Det bara fräser och sprakar. Och det är verkligen inte första gången. Jag försökte felanmäla men att sitta i telefonkö i trekvart och vara nummer 63 i kön, hade jag ingen  lust med, så jag gav upp. Och förresten, när de väl kommer så har det torkat upp i ledningarna och det fungerar som vanligt igen. Det sorgliga är ju att inte heller bredbandet fungerar då. Undrar om det skulle göra bättre verkan att felanmäla det till Tele2 i stället för telefonen till Telia? Kanske har de andra sätt att komma fram i "reparationskön"?

Vilken HIMLA tur att jag laddade upp mitt bidrag till "ett litet ord" i måndags kväll, hade tänkt vänta tills igår, då jag var lite stressad med ett par kort jag måste få färdiga. Annars hade jag ju missat veckans utmaning. Nu håller jag fortfarande ställningen som delad 1:a. Det är kul med utmaningarna, som får en att tänka till, men ibland känns en del bidrag aningens krystade. Måste erkänna att min LO med montera var en nödlösning som jag nog inte hade gjort normalt sett. Det är ibland också väldigt frestande att ändra om ordet lite i formen eller göra det som ett sammansatt ord. T ex ordet Paraply, hade jag gärna skrivit Paraply-sommar, men det är inte tillåtet varken med eller utan bindestreck, så där fick det ju bli En sommar för Paraply, vilket ju inte är ett sätt att uttrycka sig som jag normalt skulle använda. Känns lite bakvänt, men för att följa reglerna så...

Nu ser jag fram emot morgondagen och ett nytt ord. Hoppas telefonen och internet funkar som de skall då. Håller tummarna för att det inte blir mera regn och blåst. Annars får jag väl ta med till jobbet och kolla härifrån.

Grattiskorten blev förresten färdiga igår kväll. De är överlämnade till beställarna och jag hoppas att fotona jag tog av dem blev tydliga, så jag kan visa dem här sedan.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Här har både telefon å bredband levt sitt egna lilla liv de 3 sista veckorna.
Går när dom vill...verkar det som :o(

2007-09-12 @ 14:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0