EXTRA UTMANING #12SKRATTA

Idag var det visst en extrautmaning igen på ett litet ord. Det fick jag se när jag kom hem. Helst hade jag nog gått och lagt mig under en filt med nåt varmt att dricka, mår verkligen pyton, men detta ordet ville jag ju inte missa, så jag plockade fram några av mina nyinköpta papper (fick idag) från DCWV och gjorde en dubbel-LO.

Ordet var SKRATTA och min tolkning blev såhär: 
image211

Skratta och Busa

1985 Juldagen.
Vi är hos farmor och farfar tillsammans med fastrar, farbröder och kusiner. Du och kusin Jonas busar på köksgolvet innan vi åker hem.
  

Dessa bilder hade jag plockat fram till ordet "Bus" egentligen, men fick inte till det riktigt eftersom inte orden får böjas till en annan form. Men här passade det ju bra i stället, så jag får tänka om på "bus-ordet". Tur jag har en dag till på mig.

Bilden här blev ju helkass, det är verkligen skitsvårt att fota inomhus. Det är metallic i blommorna, rubriken och stjärnorna efter rubriken också. Enda stället det syns på är väl stjärnrundlarna, som blänker. Det syns inte heller att blomstjälkarna har glittergarn (och hur snett de hamnade se´n då!!)

Textrutan kommer från ett Journalingblock från Heidi Swapp och det står "FUN" i vitt i bakgrunden. Tyckte det passade bra till rubriken också.

Kommentarer
Postat av: madeleine

härlig!

2007-10-09 @ 06:44:34
URL: http://ettlitetord.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Gôr fin ;o)

2007-10-10 @ 10:53:56
URL: http://jeanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0