ETT LITET ORD #14 DANSAR

Då var det dags för veckans ord-utmaning.

Jag fick äntligen börjat på att göra om vårt bröllopsalbum. Albumet fanns, en hög dekorationer fanns, papper fanns, men jag hade inte riktigt bestämt mig än. Bröllopsalbum gjorde jag iofs redan för typ 25 år sedan, men där finns det verkligen mycket övrigt att önska. Bara fotona inklistrade lite på sniskan på sidorna. Så göras om skall det. Här blev det då första sidan, vilken dock mer hör till slutet egentligen. Nu är i alla fall pappersvalet klart. Det blir nog detta genomgående i albumet, fast med olika matchande papper till.

image215

Vi dansar brudvals

Fast vals, nä det blev det ju inte. Musikanterna kunde inte någon vals. Det blev en slowfox till "Där björkarna susa" i stället. En dans med min nyblivne svåger Roland blev det också.

Kan inte direkt säga att jag blev nöjd med den. Jag såg en skiss i en tidning från Creating Keepsakes, om att använda 6x4' foton. Det var fotona i form av våg som jag använde. Fick också för mig att jag skulle förstärka fotot i mitten genom att klistra det på en bit passepartout-spill som jag fick från glasmästaren. Det blev ju inte bättre. Så då chalkade jag runt kanterna, men tyckte inte det hjälpte heller. Från början hade jag blommorna i högra nedre hörnet, men då förstärkte det ju fotot när jag dansade med svågern och det var inte alls meningen, så jag fick flytta dem (inte lätt, då jag använt gluedots för att fästa dem med)
För att balansera lite så stämplade jag några svirvlar upptill som jag embossade. Det blev NÅGOT bättre, men jag är fortfarande inte nöjd. Vill ju att de LO:s jag gör till detta album skall vara "nästintill" perfekta. (går det?)

Nåja, såhär blev i alla fall bidraget denna vecka.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Den blev ju fin. JAg gillar ju swirlarna...jag ;o)

2007-10-23 @ 20:33:59
URL: http://jeanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0