Söndag 4 November. Ballonguppstigning

Jag satt och slötittade på Tv och reprisen av Bonde söker fru, när det knackar på dörren.

Utanför står ett gäng männskor som undrar om de får använda vår mark att starta ballongfärd från.

Såklart att det gick bra. Jag tog in kattungarna och gick in och hämtade kameran.

Sedan drog en knapp timmas förberedelser igång. (Fortfarande är inte mina bilder klara, så dessa är tagna från deras hemsida.)



Man kollar vinden genom att skicka upp en liten väderballong.



Proveldning. Lite väsen blev det när gasen släpptes på.



I denna säck låg ballongen nedpackad.



Och här är de redo att lyfta. Piloten med 4 passagerare. Vårt skjul i bakgrunden.


Här har de kommit upp en bit. Snabbt uppåt gick det.



Och en liten bit upp fick de sällskap av en något snabbare flygfarkost.

Här kan du läsa mera om flygklubben.

En oväntad upplevelse en söndageftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Kul å få se på nära håll hur det går till att lyfta.
Skulle jag åxå vilja se.
Va inne på deras hemsida å kolla.

2007-11-05 @ 14:06:37
URL: http://jeanfredrik.blogg.se
Postat av: Annika

Kul när det händer något ovanligt på en "vanlig, tråkig söndag", eller hur?!!

2007-11-05 @ 17:53:21
URL: http://annjo3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0