Extrautmaning # 16 Glitter

Idag var det extrautmaning på ett litet ord igen, fick jag se när jag kom hem från jobbet ganska sent. Det var ordet GLITTER. Jag visste att jag hade det perfekta fotot för det. Letade upp det på den bärbara datorn och sedan skulle jag leta fram det frramkallade fotot. Det var taget i januari 2006 från en Kick-Off med Oriflame. Men i det kuvert som det borde ligga i, så fanns inga av de bilderna från det tillfället med. Hur jag än letade så hittade jag dem inte. Antagligen har jag haft någon scrapidé om dem tidigare och plockat fram dem och lagt dem på något "intelligent" ställe.

Nähä. Tillbaka till datorn och tänka om.(Varför skrev jag inte ut nya bilder då???, jo skrivaren är inte installerad på den bärbara efter ominstallation och jag ansåg inte att jag orkade dra igång det ikväll.)

Till sist hittade jag foton från när sonen fyllde 2 år. SÅ liten och söt han var. Tänk det är snart 24 år sedan, om knappt en vecka fyller han 26. Jisses vad åren går fort.

Såhär blev då i alla fall min LO till sist, gjord på mindre än en halvtimma.

image246

Såhär sent har jag aldrig lämnat in mitt bidrag tidigare mindre än en kvart tillgodo.

Rubriken är i alla fall kort och gott:
Glitter

Och texten lyder:
Du har glitter i dina
ögon. Alltid lika glad.
Här är du alldeles ny-
badad och har kammat
ditt hår.

Du fyller 2 år idag.
Nu väntar du på
att dina gästerskall
 komma.
2003-11-25

Det syns inte så bra på fotot, men grunden är Bazill bling, Papperet till häger kommer från Sanylion och heter snowfall (tror jag) . Det som ser ut som om det vore vitt är i själva verket silverstänk. Sedan är rubriken och hjärtana i DCWV:s metallicpapper, silverfärg. Under rubriken fick jag in ett litet band från Garnglads novemberpaket som hette glittra och glimra (tror jag) tyckte det passade bra, då det är Garnglad som sponsrar dagens utmaning.  :-)

Fast det är glitter och glamour, så blev sidan ändå rätt så "killig". Sonen skulle ha dödat mig vid den tiden om det funnits minsta stänk av rosa. Den färgen hatade han verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0