Extrautmaning # 15 Värme

Idag har jag varit på mässa i Göteborg hela dagen. När jag kom hem så fanns ett nytt litet ord att scrappa om. Ordet var VÄRME.

image239

Jodå, jag kom på en idé ganska snabbt och satte igång vid halv 10  i kväll att scrappa den.

Nu visade det sig dock att fotot jag ville ha till, kunde jag inte hitta kopian jag gjort, så jag fick in i albumet och pilla ut orginalet. Eftersom jag inte har kvar några negativ, så har jag scannat in alla gamla foton. Jag tänker ha kvar de gamla fotona i sina album där de sitter, annars blir det ju konstiga "hål" här och där.

Fotot föreställer vår vedspis vi hade i vårt gamla hus och under den ligger vår hund Tanja. När hon var valp älskade hon att ligga i värmen under spisen.

Jag har inte limmat fast fotot riktigt, utan det sitter med en liten tejpbit i mitten bara, så jag kan byta ut till kopian när jag hittar den. Jag hann inte leta igenom fotokuverten, det var lättare att gå direkt på albumet, för där visste jag var det fanns.

Fotomattan är inte heller tillskuren i rätt format, eftersom jag inte minns vilken storlek jag framkallat kopian i. Detta foto har ju formtet 9x9 och DET vet jag i alla fall att det inte är.

Journalingen står än så länge på baksidan av fotomattan, eftersom jag inte heller kunde veta var jag skulle börja att skriva den. Kanske behåller jag den där och sätter "gångjärn" på hela fotomattan. Får se när jag hittar fotot.

Paret har jag klippt ut ur ett papper från Calombour (? Stavning) som jag fick i Fiskarsväskan jag vann i Karlstad. Även Cardstocken var i den väskan. Fotomattan och rubriken är från ett Basic Grey-papper ur serien Blush.

Journalingen vill jag inte skriva här, den mailar jag till "ett litet ord."

Färgerna här överensstämmer väldigt dåligt med orginalet, men med lampljus och blixt blir det såhär trots försök att redigera (då blev det ännu knäppare färger en stund)

Ja, och så mässan då....

Det blev ju en del handlat denna lördag också (host host). Det får jag fota och skriva om en annan dag.

Vi har haft mycket trevligt, J, J och jag och vi träffade en del känt folk därnere. Enda problemet är väl att man har alldeles väldans ont under fötterna. Det märks att man har gått/stått en hel dag. Jag är inte riktigt van vid det. Jag tyckte att jag tog de allra skönaste skorna jag har, men det hjälpte inte.

På tal om värme: inomhus var det också rätt varmt en stund, med rätt mycket folk (eller var det pengarna som brände i plånboken)

Kommentarer
Postat av: madeleine

jag har fått texten innan midnatt, så helt ok.

2007-11-11 @ 07:32:14
URL: http://ettlitetord.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Hur är det med fötterna idag???
Mina är lite ömma.
Det va en trevlig dag igår.
Kul att komma ut lite efter en vecka med sjukt barn :o(

2007-11-11 @ 09:21:50
URL: http://jeanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0