Ett litet ord # 20 Modet

Här är mitt bidrag till Ett litet ords utmaning # 20, Modet. Det kunde ju tolkas på olika sätt, men efter nästan en veckas funderande så blev det såhär. Denna kommer att hamna i min BOM. Och som vanligt när man fotar inomhus på kvällen blir ju bilden helkass, men det är inget att göra åt.

Detta är nog nytt rekord i journaling. Hade t o m svårt att få plats med allt, fick hejda mig på slutet.

image247

Modet 1971

Till vänster om fotot:
1971-06-11
Lars-Olof slutar 2an
Jag slutar 6an.

Journalingen i övrigt:
1971
På avslultningen hade jag klänning med bred smock i midjan. Den skulle vara , och var, KORT. Mini kallades det. Jag ville också ha ett slags ballerinaskor med tillhörande tajt lackstrumpa till. Jag fick bara skon. Den var ormskinnsmönstrad i vitt och svart. TIll dem hade jag vita knästrumpor. Jag minns inte vad dessa skor/stövlar kallades, bara att Ingela hade sådana och att det diskuterades om det var så bra att stänga in benen i dessa "plaststrumpor".
Lars-Olof var också moderiktig i brunt och med bältet på höften.
Tidigare under året (jag gick i 6an) hade jag haft V-jeans och jumper med snörning. Särskilt minns jag det när vi hade soaré, och vi 4 tjejer sjöng "Du borde köpa dig en tyrolerhatt" iklädda detta.
Jag hade också haft Maxi-väst, en vadlång historia i crimpline med knappar i bysthöjd. Till detta KORTS, som var shorts fast lite finare. Mina var i mörkröd sammet.
Mockaväst med fransar var också modernt. Det önskade jag mig såklart. Aina E skulle åka utomlands och lovade köpa åt mig, men hon hittade ingen, utan kom hem med ett grönt mockabälte med fransar. Stor besvikelse.

Jag har använt ett papper från We R Memory Keepers. Inga dekorationer. (var skulle de fått plats?) Bara använt Quickutzen till rubriken. Indigo Classic.

Måste verkligen snart se till att installera Robban igen så jag kan variera typsnitten lite.

Kommentarer
Postat av: madeleine

helt underbar!

2007-11-21 @ 08:34:09
URL: http://ettlitetord.blogspot.com
Postat av: madeleine

jag skulle ju skriva att jag faktiskt nästan grät av skratt... känner igen så mycket och det är ett ovärderligt minne!

2007-11-21 @ 08:57:38
URL: http://ettlitetord.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fin LO, enkel med tydlig retro känsla, och roligt att läsa om modet då.

2007-11-21 @ 09:28:48
Postat av: Jeanette

Tänk va tjusig man va på den tiden ;o)
Jätte fin LO.

2007-11-21 @ 12:47:40
URL: http://jeanfredrik.blogg.se
Postat av: Emma

Tjena Ansol
Fin LO. Vad snygga du är på kortet.

2007-11-23 @ 20:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0