Några nya LO:s jag har gjort.

Först den jag gjorde igår kväll:


image80

Denna är gjord helt utan dekorationer, bara rubriken och textlapparna. De är gjorda med vellum. Lästa på Scrapiz forum att det skulle gå bra att limma fast vellum med dekopage-lim för att det skulle bli osynligt och det måste jag ju testa. Helt osynligt blev det väl inte, men helt OK. Papperet är ett av dem jag fyndade på Coop (4 papper för 10:-) Det såg väl ut därefter också, rätt buckligt redan från början, men jag tyckte det passade bra till dessa foton där min man står tillsammans med småsyskon och systerdotter på skolavslutning för 39 år sedan. De står ju så snällt uppställda framför syrénbusken. Får väl ta fram strykjärnet och styka ut de värsta buckorna.

Sedan blev det ett kort till en av mina svägerskor som fyller jämnt i år. Får se vilken av dem som får detta.

image81


Idag har det också blivit 2 st LO:er. Jag fick fram ett block med papper från Die Cut With a View som heter Old World, och vad passar då bättre än att scrappa lite bilder från 1930-talet. Det är väl från gamla världen.  :-)

Här kommer den första:

image82

Det är min faster som sitter i barnvagnen, och vilken ljuvlig barnvagn sedan! Jag minns den från när jag var ung, då min bror och hans kompisar "lekte sönder" den. Vad synd att den inte finns kvar.

image83

Och så denna, med min farmor och farfar och deras barn. Pappa är minstingen. Bakgrundspapperet kommer från samma block.

På båda dessa har jag också använt enfärgad Cardstock inköpt hos vår lokala handlare som säljer konstnärsmaterial, blommor från Prima och banden kommer från en blandad blandlåda jag köpt på Tradera.

Ja, det var vad jag har gjort hittills idag. Får se om jag orkar göra någon till, innan det är dags att ladda för sista arbetsveckan innan semestern.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Men du...va fina de blev.Å vilket gulligt kort du gjort.Supergulligt :o)
Kram Jean....

2007-07-01 @ 20:53:21
Postat av: sari

åhh...vilka underbara kort o allt annat du har skapat! Tack för titten i min blogg!!

2007-07-01 @ 23:30:20
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com/
Postat av: Lena

Gillar verkligen LO från den gamla världen. Mysiga papper. PS fingret är bättre idag DS.

2007-07-04 @ 12:34:54
URL: http://lenalandis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0