Lite nytt scrappat

Några LO:s som jag gjort sista veckan :

image125

Detta var den jag saknade en bild till. Nu är den på plats och sitter i botten på LOn.
Rubriken och text- och fotomattor är gjorde av ett pärlemoskimrande papper från Slöjddetaljer. Sedan är alla flames som kommer från höger ifyllda med glitterlim i konturen. Gick åt nästan en hel tub till detta, men det blev läckert, vilket inte syns på bilden.
Vår bil har alltså varit på skivomslaget på en CD med gruppen Sideburners där min släkting spelade.

image126

Jaha, mera djur. Detta är från första sommaren vi hade får. Då blev det ett litet flasklamm, som dessvärre fick utslag på huvudet och öron. Hon fick en liten mössa att ha på sig som skydd, men det hjälpte inte . Hon dog så småningom. Annars var hon väldigt tam och gick med oss runt på gården. Stina hette alltså lammet.

image127


En enkel LO om min kusins dop 1962. Det är blåa sidenband som löper parallellt över LOn.

image128

Fler gamla bilder. Här har mamma och hennes systrar varit hos fotografen.
Jag satt och sorterade mönstrat pappersspill och sedan tittade jag igenom fotohögen. Kom på att den här kombinationen skulle passa bra. Jag vet inte vad jag annars skulle ha papper där det står systrar på massor av olika språk till. Jag har ju inte någon syster, men mamma har.

image129

Här har jag målat en svampstämpel och 3D-lackat den. Har länge haft en plan om att kombinera fotona från sept-okt förra året med denna stämpel. Sedan har jag stämplat och embossat några "big swirls" -stämplar från Automn leaves som jag fick hem i veckan.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Men va du är duktig.
Va fina LO:s du gör.

2007-07-29 @ 18:35:26
Postat av: Linda

Heeej! Jag kunde inte hjälpa att se ett papper som jag jättegärna vill ha, den där det står sisters över i princip hela. Var har du hittat det?

2007-08-18 @ 21:27:26
URL: http://scrapjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0