Äntligen är kortet klart.

Ja, bröllopskortet. Jag har gått och grunnat på det i flera veckor. Igår blev det äntligen klart. Jag blev ganska nöjd till slut faktiskt. och så här ser det ut då:

image113

Stommen är av Bazill Places We Love, Rosa papper med hjärtan är Basic Grey, Röda papperet är Bazill bling. Sedan är det utstansat med Qk, hjärtan, gröna blad, tagsen och namnen. Tårtan är en charm från Making memories. Det är 3D-lack på kronorna och stämpeln är målade med twinklings och distresser.

Jag gjorde även en baksida, inspirerad från norska Anita på hÄnglars blogg.

image114

Här är det samma papper från Basic Grey Blush-serien, Qk-bokstäver Eliza mini i Bazill bling och stämpeln från Magnolias hjärtligt-paket i våras, målat med distresser, akvarell och så glitterlim på ett hjärta.

Insidan visar jag inte, men den höll jag på med LÄNGE. Jag ville inte förstöra kortet genom att skriva för hand utan skulle skriva ut på skrivaren tänkte jag. Då behövde jag få den att fatta att det skulle vara i liggande och på högersidan. MEN, vad den bråkade. Skrev 4-5 bokstäver och sedan skrev den på samma ställe igen. Hur jag än gjorde blev det samma resultat. Till sist fick jag göra en textruta som jag fick vrida i 90 grader. DÅ äntligen funkade det. Fast det blev snett så klart, men ett försök till så gick det bra. Jaja, man lär så länge man lever, har ju bara gjort åt lite papper.   :-)

Bilderna ovan är väl sådär, fattar inte hur jag skall få dem bra. Har joxat och haft mig i Photoshop Elements, men det hjälper inte riktigt.

När jag ändå höll på så gjorde jag ett kort till en arbetskamrat som fyller år i veckan. Det är på väg med posten nu, så jag chansar och lägger ut det också.  (Blunda Bettan om du läser här innan onsdag)

Här blev det en kortstomme kvar som jag inte sölat ner i skrivaren, sedan är det Magnolias sommarpaket det mesta tror jag. Ja, Tildas katt har jag ju köpt till extra förståss, den var så söt, så den gick inte at motstå.  Målat med distresser och akvarell. Gräset har jag stämplat och sedan embossat med grönt embossingpulver. Grattis är stansat med Qk Marisa mini.

image115

Så där ja.

Nu skall jag gå och fortsätta med en LO som jag fick idé till när jag kollade igenom mina papper. Varför i all sin dar har jag köpt papper från Junkinz med stora eldflames på? Kanske hade jag denna LO i tankarna då, eller kanske jag kollade på baksidan som var full av små stjärnor i rundlar. Inte vet jag, men nu blir de en LO så småningom. Ett foto saknas, det sitter på väggen på mitt rum på jobbet, så den blir inte klar nu innan jag har fått scannat in det fotot också. Undrar varför jag inte hade det i datorn redan???

Jo, och så måste jag berätta om en kul grej. Jag skrev en kommentar i en RAK-tråd på scrappiz och JAG VANN! Så nu väntar jag på att det skall trilla in en hög med öljetter. Kul.

Och så har jag fått ett stort brev med posten igen. Undrar vilket det kan vara, jag väntar på 2 beställningar. Fattar inte varför brevbäraren måste lägga en liten lapp i lådan om att jag måste åka iväg och hämta brev, när han/hon kunde åka in de få hundra metrarna fram till huset. Antagligen är det väl vikarier på posten, men ändå!

Kommentarer
Postat av: Lisa (Skruttan)

Det blev ju jättebra! Kul med charmen! Ja det gör så mycket med en dekorerad baksida! Ett riktig sommrigt grattiskort har du också lyckats bra med!

2007-07-23 @ 19:16:40
URL: http://skruttan.webblogg.se
Postat av: Cards of Maria

Åh, så fina kort.
*vink vink*
Maria

2007-07-24 @ 18:12:57
URL: http://cardsofmaria.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Va fint blöllopskortet å kortet till Bettan blev.
Å sicken söt katt på Bettans kort.

2007-07-25 @ 15:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0