Katterna har det mysigt

Jag måste visa en bild jag tog på "kattungarna" igår. De är ju inte så mycket kattungar längre, uj vad de växer, men till humöret och leklusten är de minsann kattungar fortfarande. Hade dem runt mig i köket i morse och det var rallybana runt benen på mig när de fick tag på en liten plastbit att jaga. (En sån fyrkantig med hål och flärp som sitter runt brödpåsar) Båda skulle naturligtvis ha samma plastbit, fast jag hittade en till som jag gav dem.  Hihi, roliga är de.

Ja och så var det bilden då. De "bor" ju i pannrummet för det mesta, eftersom jag är allergisk mot pälsdjur. Kan bara ha dem runt mig en liten stund. Men det funkar bra såhär att de bor i pannrummet och får hälsa på inne i köket ibland. Så gjorde Ruth också, fast de första åren bodde hon med brorsan (brorsorna) i ladugården. Det var när vi hade kossor så det var varmt och skönt där.

Jaja, bilden kommer, här:

image262

Är inte Ferguson FÖR SÖT när han ligger utanför Frida och håller tassen om henne. De ser ut som om de tyckte att jag skulle försvinna och inte komma där och störa när de vilade middag....

Så jag tog några bilder med min gamla HP-kamera och gick därifrån igen. Denna bild blir nog scrappad så småningom, när jag hittar någon bra rubrik att skriva till.

Kommentarer
Postat av: krulltott

Sååå fina missar :)) Är det nån speciell ras eller härliga husisar?



Mvh missFBK/Catarina

2008-08-25 @ 01:55:17
URL: http://missfbk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0