Extrautmaning # 25 LÄSKIGT

Nu håller de oss vid liv på Ett litet ord. Idag var det ett nytt extraord igen.

Eftersom jag i några dagar nu suttit och bläddrat i de gamla korten (som SKA sorteras in nån dag) så visste jag precis vilka bilder jag skulle scrappa till detta ord, direkt jag såg det. Men sedan så var det ju "Bonde söker fru" på TV:n och det måste jag ju se på, det börjar ju dra ihop sig nu, de valde ut sin sista gäst som de nu skall åka på resa med. Så sent omsider satte jag igång med LO:n, och såhär blev den:

image267

Här har jag för första gången använt den gamla Dymon på en LO, men jag vet inte om jag kommer att använda den igen. Var nog inte riktigt min grej. Det fick bli en nödlösning eftersom jag inte kunde köra igång Robban såhär sent, då gubben har gått och lagt sig eftersom han skall upp väldigt tidigt i morgon. Robban är ju inte direkt en tyst liten mus när han jobbar. Om nu möss är så tysta, de låter rätt mycket när de springer omkring i taket.

I alla fall, jag har gått löst rätt friskt med glitterlim, runt textrutan och båda fotona. En riktigt trög tub fick jag fatt i så tummen ömmar efter allt tryck...

Jag har en liten fundering på om jag skulle sätta dit något slags gris eller nåt mellan rubriken och det fyrkantiga fotot. Det känns lite tomt där. Kom gärna med åsikter.

Skuggan nedtill kommer från mig som försökte skymma lampan för att undvika blänk i fotona. Lyckades inte få bort det i PS Elements heller.

Ja det var allt från mig för idag. God natt där ute. Imorgon kommer säkert ett nytt litet ord att fundera på. Hjärnan får ju inte gå på lågvarv nu inför julen.

Kommentarer
Postat av: madeleine

jag tycker den ska vara som den är... fingret har inte slutat blöda ännu... sanslöst! ha en härlig dag!

2007-12-13 @ 12:23:54
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: Jessica

Tycker nog att du kan sätta dit en gris. Jag kan inte se vad det är han håller i handen. Annars tycker jag att den är jättemysig med julkulorna. Jessi

2007-12-13 @ 16:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0