Utebus idag

Idag släppte vi ut kattungarna på altanen en stund. De var VÄLDIGT avvaktande till att börja med och gick hukande omkring och kollade och kikade på saker. Men det tog inte så lång stund innan de hade funnit sig till rätta och lekte med löv och annat de hittade.

image151

Fergusson gjorde till och med några utflykter på grasmattan. Han skuttade omkring som en liten hare (det GICK INTE att fotografera honom då). Men en liten promenad när han luktade på blommar fick jag med på bild i alla fall.

image152

Sedan slocknade de som två små ljus och reagerade inte ens när vi gick bredvid dem. Men nu är de ute i köket och leker igen. De dundrar omkring och leker kull över golvet och upp på allt som går att komma upp på. Bänken är lite hög ännu, men de kikar och funderar på den i alla fall. Bordet lyckades de komma upp på via en stol. Och vidare upp i fönstret och klättra på den neddragna persiennen. Full fart alltså. Sen fattar jag inte att en papperskasse kan vara så HIMLA rolig. Men det är klart, det prasslar och låter om den, när en katt gömt sig inuti och den andra hoppar på kassen utanför. Får se hur länge jag står ut med dem innan de åker tillbaka ut i pannrummet. De får bo där nämligen, eftersom jag är lite allergisk mot katt. (Om jag klappar dem)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så söta de ÄR!!!!!!!!

2007-08-14 @ 21:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0