Sol, men blåsigt

Ja, här är det äntligen sol ute, i alla fall av och till, några få droppar regn letade sig faktiskt ner idag också. Men nu skiner solen igen och då passar jag på att sitta ute och läsa. Har en del olästa böcker som ligger och väntar. Jag har bl a hunnit igenom Camilla Läckbergs senaste Tyskungen. Den var bra.

Annars har scrap-lusten lite försvunnit efter några veckor när jag varit riktigt produktiv. Jag har däremot en massa idéer som ploppar upp när jag kollar igenom gamla foton när jag scannar in dem. Många roliga och fina kort på sonen när han var liten. Jag är så glad att jag tog många kort på honom. Skickade nog in i alla fall en 36-bildersrulle i månaden. Inte så vanligt tror jag för såpass länge sedan som det var. (början av 80-talet). Skall bli kul när jag får dem framkallade igen efter bildbehandling och så. Jag har scannat av över 1000 foton nu i sommar, så det blir en STOR beställning. Tur jag har hittat postfoto som framkallar billigt. Fick ett erbjudande häromdagen på 50 öre/ st 10x....     Det får man ju inte missa.

Nu går jag och väntar på i morgon, när det kommer ett nytt ord på Ett litet ord. Idag hade de utsett vinnaren från förra veckans ord "sommar". Inte blev det jag inte, men jag leder antalet inlämnade bidrag i alla fall.

Katterna växer och frodas. Och busar mer och mer för varje dag. De far fram över köksgolvet som två små raketer. Och sedan blir de plötsligt VÄLDIGT trötta och lägger sig ner för att sova. Gärna PÅ något, tex transformatorn till min bärbara dator. Den är väl varm och go att ligga på antar jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0