Några LO:er som jag glömt

Jag HAR ju gjort några Layouter under veckan. Hade glömt att jag hade dem i kameran. Snacka om teflonminne.   :-)

image157

Pappa och hans syskon 1936.

image158

Fler bilder av pappa med familj.

image159

Farmor omkring 1930. Hon vävde mycket, både dukar och annat.

image160

"Hela familjen" Så stod det ovanför ett av fotona i pappas gamla album.

Mycket Heritage har det blivit denna vecka. Jag har ju massor av bilder, så det är skönt att få "scrappat bort" en del av dem.

image161

Och så en LO där bilderna är från 1994. Alldeles färska i jämförelse.   :-)

Denna är gjord efter en utmaning i Utmaningsverkstan.se. Får se nu om jag kommer ihåg vad det var: Först och främst skissen. Sedan skulle det vara monokromiskt grönt. Man skulle ha med pilar. Något i tyg (filtbandet till höger) Knappar skulle vara med. Ja och så skulle man visst använda symaskin också, men det skippade jag. Vill inte använda min dyra symaskin att sy i papper med och dessutom är det för bökigt att ta fram för några enstaka stygn på en LO.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Men DU.......va du har pysslat.
VAd fina LO du gjort.

2007-08-20 @ 20:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0